בנט נגד הרב אבינר: "חילול השם"

יו"ר הימין החדש תוקף את הרב אבינר, שאמר כי אין מקום לנשים בפוליטיקה, וכי איילת שקד לא יכולה לעמוד בראש איחוד מפלגות הימין: "האמירות הללו מייצגות אחוז זעום בציונות הדתית וגורמות לחילול השם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/19 14:43 א בתמוז התשעט

בנט נגד הרב אבינר: "חילול השם"
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

סערת הרב אבינר נמשכת. יו"ר הימין החדש ושר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, תוקף את ראש ישיבת עטרת כהנים, שאמר הבוקר כי מקומן של נשים אינו בפוליטיקה, וכי איילת שקד לא יכולה לעמוד בראשות מפלגה דתית: "עדיף לאבד מנדטים ולשים אדם דתי בראש המפלגה", הסביר הרב אבינר, והוסיף כי "זו עבודה גדולה, שבשביל לעשות אותה צריך אנשים שכל חייהם זה התורה, והם יכולים להוביל את המאבקים לטובת האומה".

בתגובה לדברים כתב יו"ר הימין החדש ולשעבר יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כי אלו אמירות שגורמות לחילול ה': "אם למישהו היה ספק למה צריך את הימין החדש, הנה התשובה. האמירות הללו מייצגות אחוז זעום בציונות הדתית וגורמות לחילול השם". כתב בנט.

"כל מיזם שעשיתי בחיי, עשיתי לצד נשים מנהיגות ומוכשרות. בהייטק, בעשייה ציבורית ובפוליטיקה. מקומן של הנשים בפוליטיקה ובכל תחומי החברה אינו מוטל בספק". הוסיף בנט.

מוקדם יותר תקף פרשן חדשות 12 הסרוג, עמית סגל, את הרב אבינר, והזכיר כי בפריימריז של הבית ההיהודי בו התמודדה שקד, הרב דווקא הביע את תמיכתו בה: "ייתכן שנשים באמת לא צריכות להיות בפוליטיקה", כתב סגל בציניות, "אבל קודם כדאי לנקות אותה מרבנים שרלטנים, פוסקי הלכה בסמסים, שמזגזגים בין הודעות תמיכה ואורזים את הכל בעטיפה הלכתית".