סגור

עמית סגל נגד הרב אבינר: ב-2012 זו הייתה מצווה להצביע לשקד - פתאום זה אסור

תגובות סוערות לדברי הרב אבינר על איילת שקד. פרשן חדשות 12 ציין כי בעבר תמך הרב אבינר בשקד, כשהתמודדה בפריימריז בבית היהודי. לפיד: "פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה"

חדשות כיפה
א בתמוז התשעט
,
04 ביולי, 2019 11:07
איילת שקד

איילת שקדצילום: פלאש 90

דבריו של הרב שלמה אבינר הבוקר (ה'), על כך שלנשים אין מקום בפוליטיקה, וכי איילת שקד לא יכולה לעמוד בראש מפלגה דתית, גם אם יוכח שתביא יותר מנדטים, עוררו סערה במערכת הפוליטית, וגם מחוצה לה.

פרשן חדשות 12 הסרוג, עמית סגל, תקף את הרב אבינר, והזכיר כי בפריימריז של הבית ההיהודי בו התמודדה שקד, הרב דווקא הביע את תמיכתו בה: "ייתכן שנשים באמת לא צריכות להיות בפוליטיקה", כתב סגל בציניות, "אבל קודם כדאי לנקות אותה מרבנים שרלטנים, פוסקי הלכה בסמסים, שמזגזגים בין הודעות תמיכה ואורזים את הכל בעטיפה הלכתית".

סגל טוען כי בשנת 2012 הרב אבינר קבע שמצווה להצביע לבנט ושקד, "זה קרה בקול קורא שהגיע בפקס לביתה התל אביבי. זוכר זאת כי הייתי שם בפגישת רקע ותהיתי מה יעשו החרד״לים מול מועמדת אישה כשהפקס החל לטרטר", אומר סגל ומוסיף "ב-2019 כששקד מתחרה על הראשות מול מקורביו, פתאום אסור להצביע לשקד ונשים לא מתאימות לפוליטיקה. לגיטימי שרבנים יביעו את עמדתם הפוליטית, אך אנא - שלא יעטפו זאת בכסות הלכתית. לגיטימי גם שרבנים יביעו עמדה הלכתית, אך רצוי שזו תהיה עקבית ולא תשרת מטרה פוליטית".

הרב אבינר והרב עמאר

הרב אבינר והרב עמארצילום: יצחק זרביב

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), תקף בחריפות את הרב אבינר וכתב כי מדובר בציד מכשפות: "מי ששתק כשהרב לוינשטיין יצא נגד שירות נשים בצה"ל, מי ששתק כשהרב אבינר קבע שרפלקסולוגיה ושיאצו הם 'כישוף' ולכן אסורים, שלא יתפלא כשכעת הרבנים מתנגדים גם לנוכחות של נשים בפוליטיקה. הדברים מסמלים את ההקצנה בדרך למדינת הלכה חשוכה, שמפלה נשים, מבטלת מקצועות מוכרים ומתחילה בציד מכשפות". טען פורר.

יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, כתב בתגובה לדברים כי "פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה. וגם לא ברבנות למען האמת".

04.07.2019

1. עמית סגל עוד דתי לייט.. (רם)

שעושה מה בראש שלו ולא איכפת לו ההלכה.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

2. אולי כדאי לנקות את התקשורת מעיתונאים שהדתיות שלהם היא שלרטנות (אבי)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

3. עמית סגל ראש וראשון לשרלטנים (איתן)

הוא מדבר??

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

4. עמית החוצפן (אביב)

אין ספק עמית שאתה עוד אחד "מלוקחי אחריות על הציבור הדתי לאומי" שבשיא גאוותם חושבים שהםיודעים מה נכון לעם ישראל אשר נפלו קורבן לכך שתרבות הפוסט מודרנה מחלחלת בתוך עורקיו.. הערתך החצופה מצריכה גינוי חמור על ביזוי אחד מגדולי ישראל שכל החברה הישראלית ביניהם גם להטבים ושמאלנים משתוקקים לשמוע את דבריו לא רק בתורה אלא גם בסוגיות כלל ישראליות. הרב אבינר הוא אדם שמבין וחי את דברי קדמונינו "שהפוליטיקה הישראלית" חייבת להיות מחוברת לייסודות האומה הישראלית.. ועל זה הוא מוסר נפשו בכל מקום וזמן. אתה רחוק שנות אור מהבנת המציאות כמו שהרב אבינר מבין וחי אותה. הוכחת צביעות ובורות בתגובתך אשר מוכיחה שענייני התורה ועם ישראל לא מעניינים אותך.. עוד שרלטן בזוי וקטן שחושב שהוא מייצג משהו..

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

5. לנקות את המרחב הציבורי מעיתונאים נפוחים שחושבים (רועי)

שהם מעצבי מציאות.
להשאיר רבנים/אנשים שאומרים את דעתם ללא פחד ומקיימים "לא תגורו"
זה השלב הבעייתי שהשתן עולה לראש וגורם לך לחשוב שאתה אישיות משמעותית.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

6. מאוד הערכתי את עמית בעבר עד אותו הרגע.. (דוד)

שבו היה ראיון מול נתניהו והוא היה כמו דג דומם.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

7. זאת לא דרך לדבר לרב אבינר אם כי יש אמת בכך שהדרך שלו היא אולי האידאל אבל יש סיבה שהולכים בדרך בית הלל ולא בית שמאי (אחת שיודעת)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

8. סגל צודק (הודיה)

נכון שנדרש דרך יותר מכובד לבקר רבנים אבל הוא צודק. עם כל הכבוד לרב אבינר צריך קצת יציבות בעמדות , הוא לא יכול פעם לתמוך ופעם לא לתמוך בשקד , רבני הר המור לא יציבים פוליטית , הר טאו עצמו פעם תמך שש"ס... פעם פתק לבן ... לאן הולכים עם זה לשום מקום.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

9. עמית לא שוחה בחומר (אחד שיודע טוב)

יש הבדל בין תמיכה לרשימה לתמיכה לראשות הרשימה. רבנים פחות מחמירים מהרב אבינר גם מתנגדים לכך שאישה תעמוד בראש הרשימה. אומר מידיעה מוחלטת והיכרות מאוד מקרוב.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

10. תגובה ל"אחת שיודעת" (אביב)

את ממש לא יודעת כלום. בורות מוחלטת בידיעת מקורותנו. במידה והאמת חשובה לך תקראי את החוברת של הרב צבי טאו "האומץ לעצמאות" בסופה הוא נוגע בשקר הזה מדברי הרב קוק זצ"ל של אנשים אשר אומרים שהיום מול כל התופעות הצצים לנגד עינינו צריכים אנו להיות כבית הילל: הוא מביא שם גמרא מפורשת בה הילל יושב על ברכי שמאי ורוצה שהוא ילמד אותו מדוע הוא פסק כך.. סוף הגמרא היא שהילל פוסק והולך אחרי שמאי

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

11. כל הרבנים האלה (נו)

כל הרבנים האלה...
זה מה שאמר אבינר החוצפן על הרבי מליובאוויטש זצוק"ל. לעניות דעתי, מי שאומר משפט כזה על מי שגדול ממנו בחכמה ובמנין, קונה לו בצדק את התואר רב שרלטן.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

12. הרב אבינר "שרלטן" אבל "רפלקסולוגיה ושיאצו" הם מקצועות מוכרים המוכחים מדעית... (עוד מעט גם יתקפו מדענים כי הם תוקפים דברים לא מבוססים אבל &q)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

13. 8 - אם אנשים מוכנים לשנות עמדות, סימן שהם חושבים. אזרח לא צריך להיות "יציב פוליטית" (אמורים להמאין ברעיונות ואידאולוגיות, לא בפתקי הצבעה ועם המצי)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

14. מה הקשר בית הלל ובית שמאי? בכל מקום דוחפים את זה גם כשלא קשור ומראים שלא מבינים כלום... יחיד ורבים הלכה כרבים וכשבית שמאי היו רבים הלכה כמותם (ל-7, וברור שיש מה להרחיב ואכמ"ל)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

15. עמית.תבקש סליחה. (ענבל)

עמית
אני מעריכה אותך מאוד
אך גם אם אתה חולק על הרב
אסור לך לכתוב עליו באופן פוגעני.
מדובר בתלמיד חכם גדול
ויש איסור חמור בביזויי של כל תלמיד חכם
אנא בקש את סליחתו.
בעיקר בשבילך.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

16. הרב אבינר חרדל"י מ.ש.ל (אבי)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

17. אני מוחה על הפגיעה בתלמידי חכמים. בושה לאינטליגנציה. יש צורה איך לדבר להחליף דיעות ולהביע אי הסכמה. (ל-זלזלני)

רק עברנו את ימי ספירת העומר לא מזמן

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

18. באסה. הרב אבינר איבד את זה לגמרי... (אלי)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

19. הרב אבינר הפך לחרדי. תפסוק לאנשי מאה שערים. (רחל)

מצטערת. ההתנהלות של הרב אבינר הפכה ללא רלוונטית למרבית הציבור הדתי לאומי. כולל אנשים שהם תורניים לא פחות מהרב.
אני מזועזעת.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

20. יש "רבנים" שלא למדו (או שכחו) את (אישיהודי)

מסכת גיטין דנ"ה ע"ב

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

21. סגל היה חייב להקץראות שזו ההוכחה המחייבת הפרדת דת ממדינה (Yy)

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

22. ל-7, אני תמיד נדהם מהבורות על בית הילל. בית הלל לפעמים מחמיר יותר מבית שמאי. (דן)

וכמו שאמרת הולכים אחרי בית הלל עד ימות המשיח וכמו שנפסק ברמב"ם ובשולחן ערוך על פי בית הילל, אין לנשים להיות בתפקידי שררה.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

23. הי הי, מר סגל, תיזהר בלשונך כשאתה מדבר על תלמיד חכם! (פלונית)

חבל מאוד שאתה מתבטא ככה, ועוד בצורה פומבית. ועוד בתור אדם דתי. תירגע בבקשה. זכותו של הרב לומר מה שהוא חושב. עם כל הכבוד יש לו רזומה נכבד וגדול בעניינים הקשורים להלכה יותר ממך. אם לא ת"ח והתורה איזו זכות יש לנו לגור כאן בארץ?! שכחת את הבסיס. חבל מאוד, תמיד הערכתי אותך אבל בנושא הזה נגמרת הסימפטיה. אולי אתה לא מסכים, אבל מי אתה שתערער על דעתו בציבור ועוד בצורת התבטאות כזו מתנשאת ומזלזלת?! מתפלאת עליך. חשבתי שאתה מתון ושקול יותר.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

24. עמית תלך לרב אבינר לבקש ממנו סליחה (יהודי)

כבר אמרו לנו חזל במסכת אבות שיש להזהר בכבודם של תלמידי חכמים אני ממש ממליץ לך ללכת ולבקש את סליחתו כי זה דבר מאוד חמור
ופה אני חייב למחות על זלזול בכבודו של תלמיד חכם כזה ענק מוסר נפשו על עם ישראל יותר מכולנו

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

25. "תפקיד האישה לחנך את הילדים,כולל זה הארוך" [אודטה] (אף אחד)

מי השטיל לכם כאילו פוליטיה-תעשיה-ניהול עליונים על חינוך-היגיינה-תזונה בתא משפחתי ? מי שמנסה ליבנות בינין מפואר מאבנים מתפוררות-טיפש

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

26. עמית (טלי)

עמית לא שכחנו את פשעי אביך ואיננו שוכחים את התנהגותך הנלוזה נגד רבנים. הכיפה שלך מתנדנדת .

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

27. אין דאגות אחרות? (בן משה)

לא לרב אבינר ולא למגיבים לדבריו בלשון גסה אין דאגות אחרות? איילת שקד בין כה תיכנס לכנסת כך או כך, כי היא אשה מוכשרת מאד. אז על מה הסערה בכוס רוח? או אולי אנשים נדבקו מרוח התזזית של האתיופים שמחליטים שכל אתיופי שנהרג על ישי שוטר זה רק בגלל שהוא אתיופי? או סתם כך כי עכשיו חם?

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

28. בגללך (כועס)

הרב גורם לי להסכים עם לפיד

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

29. שלום (חסוי)

שיביע את דעתו לא ככה

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

30. כל העמי ארצות בקואליציה נגד הרב (ישי)

דווקא מתאים

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

31. חולק (איתן)

אף שאינני מזדהה עם השקפותיו של הרב אבינר, אני מוחה נמרצות על הכינוי "שרלטן". כי לכל הדעות מדובר פה בתלמיד חכם בעל שיעור קומה. אבל מלבד זה, הזיגזוג באמת תמוה. צריך לשמוע את תשובתו לעניין זה.

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

32. סליחה אבל עם כל הכבוד אתה לא מדייק בעובדות (אלי)

אתה כותב ש"אנא אל תעטוף את זה בכסות הלכתית! אבל אתה לא מדייק כי הרב אף פעם לא אמר שאסור לאשה להתמודד. שאלו את דעתו מה נראה לו נכון לעשות והוא אמר שלדעתו זה לא תפקיד שמתאים לאשה! הוא לא אמר שהלכתית זה בעיה ושזה אסור!

דווח על תגובה לא ראויה
04.07.2019

33. עמית פודל דל שקד ובנט (חגי)

כל עיסוקו זה לשון הרע,וקרוב יותר לרפורמים,אין ריח תורה ויראת שמיים,מתפרנס מתככים ולשון הרע.

דווח על תגובה לא ראויה
05.07.2019

34. עמית סגל חולק על תלמיד חכם (איציק)

אין לך בדיחה גדולה מזו

דווח על תגובה לא ראויה
05.07.2019

35. לא משנה כמה אתה צודק תהיה זהיר בכבודו (.)

דווח על תגובה לא ראויה
05.07.2019

36. למה הרב תמך פעם בשקד והיום נגד (בני)

הרב אבינר הסביר שלא ראוי לאישה להיות בפוליטיקה (לא אסור, אלא לא ראוי) ולא ראוי חילוניה למפלגה דתית כי היא לא תלחם מספיק על היהדות של המדינה.
בפעם הראשונה ששקד התמודדה, היה נראה לרבים שהיא תומכת בערכים הדתיים לאומיים, אך לצערנו היא הצליחה להטוכיח את ההפך הגמור בחקיקה האנטי דתית והתמיכה בלהטבים שלה ושל בנט. לכן עכשיו הרב מתנגד

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

x
כיתות ריקות . אילוסטרציה צילום: shutterstock

איפה אין לימודים היום? רשימה מתעדכנת

קרא עוד