עמית סגל נגד הרב אבינר: ב-2012 זו הייתה מצווה להצביע לשקד - פתאום זה אסור

תגובות סוערות לדברי הרב אבינר על איילת שקד. פרשן חדשות 12 ציין כי בעבר תמך הרב אבינר בשקד, כשהתמודדה בפריימריז בבית היהודי. לפיד: "פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/19 11:07 א בתמוז התשעט

עמית סגל נגד הרב אבינר: ב-2012 זו הייתה מצווה להצביע לשקד - פתאום זה אסור
איילת שקד, צילום: פלאש 90

דבריו של הרב שלמה אבינר הבוקר (ה'), על כך שלנשים אין מקום בפוליטיקה, וכי איילת שקד לא יכולה לעמוד בראש מפלגה דתית, גם אם יוכח שתביא יותר מנדטים, עוררו סערה במערכת הפוליטית, וגם מחוצה לה.

פרשן חדשות 12 הסרוג, עמית סגל, תקף את הרב אבינר, והזכיר כי בפריימריז של הבית ההיהודי בו התמודדה שקד, הרב דווקא הביע את תמיכתו בה: "ייתכן שנשים באמת לא צריכות להיות בפוליטיקה", כתב סגל בציניות, "אבל קודם כדאי לנקות אותה מרבנים שרלטנים, פוסקי הלכה בסמסים, שמזגזגים בין הודעות תמיכה ואורזים את הכל בעטיפה הלכתית".

סגל טוען כי בשנת 2012 הרב אבינר קבע שמצווה להצביע לבנט ושקד, "זה קרה בקול קורא שהגיע בפקס לביתה התל אביבי. זוכר זאת כי הייתי שם בפגישת רקע ותהיתי מה יעשו החרד״לים מול מועמדת אישה כשהפקס החל לטרטר", אומר סגל ומוסיף "ב-2019 כששקד מתחרה על הראשות מול מקורביו, פתאום אסור להצביע לשקד ונשים לא מתאימות לפוליטיקה. לגיטימי שרבנים יביעו את עמדתם הפוליטית, אך אנא - שלא יעטפו זאת בכסות הלכתית. לגיטימי גם שרבנים יביעו עמדה הלכתית, אך רצוי שזו תהיה עקבית ולא תשרת מטרה פוליטית".

הרב אבינר והרב עמאר

הרב אבינר והרב עמארצילום: יצחק זרביב

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), תקף בחריפות את הרב אבינר וכתב כי מדובר בציד מכשפות: "מי ששתק כשהרב לוינשטיין יצא נגד שירות נשים בצה"ל, מי ששתק כשהרב אבינר קבע שרפלקסולוגיה ושיאצו הם 'כישוף' ולכן אסורים, שלא יתפלא כשכעת הרבנים מתנגדים גם לנוכחות של נשים בפוליטיקה. הדברים מסמלים את ההקצנה בדרך למדינת הלכה חשוכה, שמפלה נשים, מבטלת מקצועות מוכרים ומתחילה בציד מכשפות". טען פורר.

יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, כתב בתגובה לדברים כי "פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה. וגם לא ברבנות למען האמת".