הרב דוד חי הכהן לחברי הבית היהודי: "לא לוותר על הנהגת המפלגה לכאלו שאינם מייצגים את ערכיה"

ראש מוסדות אורות התורה בבת ים שיגר מכתב לחברי המפלגה הסרוגה, וביקש מהם: "אל תטעו בוויתור על הנהגה אמיצה ובטוחה זו, למען שותפות רופסת שאין בה שום ביטחון ורק תחליש אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 09:57 ל בסיון התשעט

הרב דוד חי הכהן לחברי הבית היהודי: "לא לוותר על הנהגת המפלגה לכאלו שאינם מייצגים את ערכיה"
הרב פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על רקע המגעים לחיבורים במפלגות הימין יוצא הרב דוד חי הכהן, ראש מוסדות אורות התורה בבת ים, בקריאה לחברי מרכז הבית היהודי, ומבקש מהם לפעול בכדי שאת המפלגה הדתית לאומית בכנסת ייצגו רק נציגים אשר ערכי הציונות הדתית עומדים בראש מעייניהם.

מקורבים לרב סיפרו כי מדובר בעיקר בחששות משילובה של שרת המשפטים לשעבראיילת שקד בראשות הרשימה "הרב מודאג מאד מאפשרות שבראש המפלגה הדתית לאומית בכנסת תעמוד אישה שאינה שומרת תורה ומצווה ואינה מחוייבת לכלל ערכי הצינות הדתית" הסביר מקורב לרב.


להורדת הקובץ

בהמשך המכתב כותב הרב באופן נחרץ נגד בחירה במנהיגים שאינם מייצגים את ערכי המפלגה וזאת מתוך שיקולים פוליטיים "תנועתנו שהחלה כתנועה ערכית נסחפה לקלחת פוליטית ורבים בתוכה רואים את עיקרי הצלחתה בגידול המנדטים ובמספר חברי הכנסת, גם אם יוותרו על משמר התורה והארץ. דבר זה הביא לדלדול כוחנו, חלקים מתוכנו החליטו לזלוג למפלגת "הליכוד" הנחשבת לאומית אבל טענה בפיהם, הרי בליכוד ישנם יהודיים דתיים רבים וכוחה של הליכוד כמפלגת שלטון חזק יותר. חלק פנו למפלגות החרדיות, כי משום שחולשת המאבק מצדנו על ערכי התורה נתנה להם להעדיף את הנאמנים לתורה, גם אם הם אינם מתמסרים כמונו למען ארץ ישראל." כותב הרב.

הרב ממשיך "הנהגת הציבור הדתי לאומי בכנסת חייבת להיות בנאמנות מוחלטת, לשמירה על תורת ישראל וארץ ישראל. עמידה איתנה מאחרי עמדת הרבנות הראשית בענייני נישואין, גיור וכשרות. מאבק בלתי מתפשר על שלמותה של ארצנו הקדושה וערכי המשפחה היהודית. אשרינו שזכינו להנהגה נפלאה של הרב רפי פרץ ור' בצלאל סמוטריץ ד' יחיים, הנחשבים ללוחמים בלתי מתפשרים לכל דבר שבקדושה, לימוד התורה, שמירת הארץ, שמירת השלום והאחווה עם כל חלקי עמנו ללא יוצא מן הכלל." כותב הרב על ההנהגה הנוכחית של איחוד מפלגות הימין.

הרב חוזר ומדגיש שלא לוותר על הנהגת המפלגה תוך ויתור על הערכים  "זוהי הזדמנות פז להראות לכל העם כי קמה תנועה מובילה הראויה להנהיג את העם כולו. אל תטעו בויתור על הנהגה אמיצה ובטוחה זו, למען שותפות רופסת שאין בה שום ביטחון ורק תחליש אותנו חלילה. ניסיוננו בחינוך הראה לנו כי ככל שעומדים על הרמה הגבוהה בשמירת התורה אנו זוכים להצלחה, וכל ויתור על ערכים למען הצד הכמותי גורם להתפוררות ועזיבת המחנה. זכרו כי בחורי ישיבות ההסדר והגבוהה הם העומדים בראש הלוחמים למען הצלחתנו הכוללת, ואם חלילה ההנהגה תהיה לא ראויה, תאבד לנו הסיירת המובילה הידועה בהצלחתה בכל מה שחשוב להצלחת מדינת ישראל." כתב.

במכתבו מונה הרב גם את ההישגים השונים של התנועה הדתית לאומית מיום שקמה "הקמת הרבנות הראשית האחראית על הבניין הכשר של העם. חוקי מטכ"ל בצבא המאפיינים את צבאנו כצבא ישראל, חוקי השבת והמועדים המשביתים את משרדי הממשלה ומקדשים את חיינו וצורתנו הציבורית. הקמת בניני תורה מפוארים בהכרת הזכות הגדולה של המדינה לשמור על טיפוח תורת ישראל, חוקי הכשרות, ועוד. מאז מלחמת ששת הימים נוספה לנו משימה חשובה וקדושה, גאולת ירושלים וכל חלקי הקודש ע"י בניית ישובים ביהודה ושומרון והעצמתה של ירושלים כבירת העם והארץ גם יחד."