לפיד: "אם ביבי יישאר, אנחנו בדרך למדינת הלכה"

יו"ר יש עתיד תקף את נתניהו בכנס הרצליה: "הוא ראש ממשלה גרוע. קרה לו משהו. אם הוא יישאר ראש ממשלה לא תהיה לו דמוקרטיה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/07/19 11:43 כט בסיון התשעט

לפיד: "אם ביבי יישאר, אנחנו בדרך למדינת הלכה"
יאיר לפיד, צילום: יח"צ

כנס הרצליה נמשך, והפעם הגיע תורו של ח"כ יאיר לפיד לתקוף את ראש הממשלה. לאחר דבריו של אביגדור ליברמן הבוקר, שתקף בחריפות את הציונות הדתית ואת המכינות הקדם הצבאיות, גם לפיד התייחס לעניניי דת ומדינה, ואיים כי אם נתניהו ימשיך בתפקידו "תהיה פה מדינת הלכה".

"נתניהו הוא ראש ממשלה גרוע", אמר לפיד. "הוא לא היה כזה. היום הוא כזה. זה מה שקורה אחרי יותר מדי שנים בתפקיד. כשאני אמרתי בפעם הראשונה "קרה לו משהו" אנשים צחקו. אף אחד כבר לא צוחק. היום השרים שלו אומרים את זה. האנשים הכי קרובים אליו אומרים את זה.

הפער נפתח. לפיד ונתניהו

לפיד ונתניהו. "פעם הוא לא היה כזה"צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

"אנחנו רוצים שהילדים שלנו יסתכלו סביבם ויראו מדינה יהודית, דמוקרטית, חופשית, ליברלית, מצליחה, מתקדמת, טכנולוגית. יגידו לעצמם, 'כאן אני רוצה לחיות! על זה אני מוכן להיאבק!'. מה שמניע אותנו זה שאנחנו לא מוכנים למסור את המדינה הזו, שהוקמה בדם, לידי אנשים שלא אוהבים דמוקרטיה ולא אוהבים חופש. לידי אנשים שייקחו מהילדים שלנו את הכסף שלהם ויבגדו בערכים שלהם. אני לא מוכן שזה יקרה כאן. אני אלחם כדי שזה לא יקרה כאן. זה הייעוד שלנו. לשמור על ישראל החופשית. לשמור על מעמד הביניים. לשמור על המדינה מהקיצונים. לשמור על החוק. לשמור על מוסדות המדינה. 

מספר 2 בכחול לבן הוסיף כי "זו ברירה חדה. שחור לבן. אם ביבי יישאר, אנחנו בדרך למדינת הלכה. אם ביבי יישאר לא תהיה פה דמוקרטיה. את מדינת ההלכה, הסיפוח והשחיתות צריך לפרק, לא לחבק".