אחרי 12 שנה: הסולחה המפתיעה של אהוד ברק

אלדד יניב, שהיה ראש לשכתו של ברק ולאחר מכן עבר לתקוף אותו בפומבי ובחריפות רבה שוב ושוב, הודיע כי הוא תומך במפלגתו החדשה, ופרסם תמונה מפגישתם: "תיקון גדול"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/06/19 16:27 כז בסיון התשעט

אחרי 12 שנה: הסולחה המפתיעה של אהוד ברק
אלדד יניב. השלים עם ברק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פיוס מפתיע במערכת הפוליטית. הקמת מפלגתו החדשה של אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה ושר הביטחון, מייצרת חיבורים לא טריוויאליים בכלל. מי שהיה ראש לשכתו של ברק, אלדד יניב, ולאחר מכן הפך לאחד ממתנגדיו ומבקריו החריפים ביותר, כולל הטחת האשמות בוטות, הודיע היום (א') כי הוא תומך במפלגתו החדשה של הבוס לשעבר, ואף פרסם תמונה מפגישתם הבוקר.

"אחרי 12 שנה שבהם לא החלפנו אפילו מילה אחת וריב גדול כמו שרק אנחנו יודעים לעשות, החלטנו לעשות תיקון גדול. זה רק ההתחלה" כתב יניב בטוויטר והוסיף את ההאשטאג: #אניעםברק.

אלדד יניב היה חבר בצוות קמפיין הבחירות של אהוד ברק ב-1999, בהן הפסיד לאריאל שרון, ובהמשך שימש ראש המטה שלו בבחירות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2007, לאחר ניצחונו של ברק מונה לראש המטה של המפלגה, אך פוטר על ידיו כמה חודשים לאחר מכן.

חוזר. אהוד ברק

תמיכה מפתיעה. אהוד ברקצילום: פלאש 90

מאז מרבה יניב להתבטא בנושאי הון-שלטון בישראל. הוא טען כי היה מעורב בעסקאות רבות בין בכירי המדינה והמשק, והביע חרטה על כך. בהמשך, בשורת טורים שפרסם באתר 'וואלה' לפני כחמש שנים, הפנה אצבע מאשימה כלפי פוליטיקאים רבים מצמרת השלטון בישראל בטענה לשחיתות, בהם נתניהו, ליברמן, פואד בן אליעזר ורבים אחרים.

ערב בחירות 2015 אמר אלדד יניב על ברק בראיון לחדשות 12 (אז חדשות 2): "אהוד ברק הוא איש מושחת ציבורית".

יניב הפך פעיל מרכזי בהפגנות נגד נתניהו ונגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על רקע העיכובים, לדבריו, בחקירות ראש הממשלה, והוא מרבה לתקוף ברשתות החברתיות ובראיונות בכלי התקשורת את נתניהו. יניב התמודד בבחירות 2013 בראש מפלגת 'ארץ חדשה' שלא עברה את אחוז החסימה, ובבחירות 2015 התמודד בפריימריז של מפלגת העבודה והוצב במקום ה-30 ברשימת המחנה הציוני לכנסת.