אהוד ברק מקים מפלגה: "ביבי, כמפקדך אני אומר. אסור לך להמשיך לאחוז בשלטון"

ראש הממשלה לשעבר הודיע על כינוס מסיבת עיתונאים בה יודיע על הקמת מפלגה חדשה לצדו של סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן. בין המועמדות להצטרף: ציפי לבני ואיילת נחמיאס ורבין

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 18:01 כג בסיון התשעט

אהוד ברק מקים מפלגה: "ביבי, כמפקדך אני אומר. אסור לך להמשיך לאחוז בשלטון"
אהוד ברק, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הודיע הערב (ד') במסיבת עיתונאים על הקמת מפלגה חדשה לקראת מערכת הבחירות הקרובות.

"הניסיונות לשבש תהליכים דמוקרטיים ולהציע שוחד פוליטי", אמר, "הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו שכולה לתועלתו האישית כדי להימלט מהדין. אלו ימים חשוכים למדינת ישראל". לדבריו, "גם טובי מקורבי ושותפיו לסיעה יודעים שנתניהו הגיע לסוף דרכו. כמפקדך לשעבר אני אומר לך כי אסור לך להמשיך לאחוז בשלטון. גם לטובתך וגם לטובת המדינה".

בהמשך אמר כי "על מנת להחזיר את התקווה החלטנו להקים מסגרת פוליטית מתאימה. יחד נפעל לסיום משטר נתניהו. זה יהיה מהלך של איחוד כוחות. ביבי זה הזמן שלך ללכת הבית מרצונך".

ברק פנה לבכירי כחול לבן: "אני פונה לחבריי ופקודיי לשעבר, בני, בוגי וגבי ולחברי הקרוב יאיר. היריבות שלנו היא עם נתניהו ודרכו. בכל המפלגות כולל הליכוד, כולנו, העבודה, איחוד הימין, הימין החדש והמפלגות החרדיות יש כוחות טובים"

יאיר גולן

יאיר גולןצילום: שורת הדין

ברק, שכיהן בעבר כשר ביטחון ושימש גם כרמטכ"ל, צפוי להציג את אנשי רשימתו ובראשם סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במילואים יאיר גולן, יו"ר תנועת 'דרכנו' קובי ריכטר, ופרופ' יפעת ביטון. בנוסף, דווח כי בין המועמדות להצטרף למפלגה של ברק הן השרה לשעבר ציפי לבני וחברת הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה איילת נחמיאס ורבין.

מי שעמד בעבר בראשות מפלגת העבודה נחשב לאחד ממבקריו הגדולים של ראש הממשלה נתניהו, זאת למרות שכיהן תחתיו מספר שנים כשר ביטחון. על הכוונה לבחון את ביטול הבחירות אמר הבוקר כי "זוהי שעת ההכרעה. היום כל אחת ואחד מאיתנו חייב להכריע האם הוא בעד מדינה יהודית ציונית ודמוקרטית, ברוח הכרזת העצמאות וחזון נביאי ישראל, או חלילה חבר בוועד להצלת החשוד נתניהו על חשבון הבית השלישי. נדרש תיקון. עמוק ויסודי. יחד, עלינו לבצעו".