מתחילים את מועד ב': זנדברג והורוביץ בקרב על ראשות מרצ

חברי ועידת המפלגה יבחרו בין יושבת הראש המכהנת לבין חבר הכנסת לשעבר שינסה להדיחה. זנדברג רמזה על הכיוון שאליו יקח יריבה את המפלגה: "אנו על פרשת דרכים - האם ללכת לקו של שמאל ברור עם שותפות יהודית-ערבית או להתמרכז"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 27/06/19 08:57 כד בסיון התשעט

מתחילים את מועד ב': זנדברג והורוביץ בקרב על ראשות מרצ
בוחרים יו"ר. זנדברג וחברי מרצ, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

מרצ תהפוך היום (ה') למפלגה הראשונה שמתחילה האופן מעשי את מערכת הבחירות. אלף חברי ועידת המפלגה יצביעו על זהות מנהיגם בין תמר זנדברג לניצן הורוביץ.

הקלפיות יפתחו בשעה 12:00 וינעלו ב-22:00. ההצבעה תהיה אלקטרונית וההערכה היא כי התוצאות יפורסמו בתוך חצי שעה עד שעה ממועד תום ההצבעה.

"מרצ נמצאת על פרשת דרכים - האם ללכת לקו של שמאל ברור עם שותפות יהודית-ערבית או להתמרכז. האם להמשיך להוביל את קולו של השמאל במדינה או לרדוף אחרי הקונצנזוס", אמרה יו"ר המפלגה הנוכחית זנדברג. לדבריה, היא "מאמינה באפשרות הראשונה, היא הנכונה יותר גם אידאולוגית וגם אלקטורלית. אני מאמינה שזה התפקיד שלנו בישראל, להיות הבית של כל מאבקי השמאל. אני קוראת לכל מי שחושב כמוני לבחור בי לראשות המפלגה על מנת שנמשיך בתהליכים שהתחלנו רק לפני שנה".

ניצן הורוביץ

ניצן הורוביץצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מולה יתייצב חבר הכנסת לשעבר הורוביץ, שהודיע לפני מספר שבועות על כוונתו להתמודד, אמר אז כי "בבחירות האחרונות כמעט נמחקנו. אם לא נתעשת - לא תהיה הפעם הבאה. אני אומר בצורה הכי ברורה: אנחנו שמאל ואנחנו גאים בזה. אנחנו שמאל כי אנחנו רוצים להיות חופשיים בארץ הזו".

מי שהביע את תמיכתו בהורוביץ הוא חבר הכנסת לשעבר פרופ' עוזי אבן, שהיה לנציג הראשון של קהילת הלהט"ב בכנסת. ביריבתו תומכים ח"כ עיסאווי פריג' וחבר הכנסת לשעבר מוסי רז.