ניצן הורוביץ מתמודד לראשות מרצ

חבר הכנסת לשעבר, שכיהן בשתי קדנציות מטעם מרצ, הודיע כי יתמודד לראשות המפלגה: "בבחירות האחרונות כמעט נמחקנו. אם לא נתעשת - לא תהיה הפעם הבאה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/06/19 10:20 ז בסיון התשעט

ניצן הורוביץ מתמודד לראשות מרצ
ניצן הורוביץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ניצן הורוביץ חוזר. חבר הכנסת לשעבר, שכיהן מטעם מרצ בשתי כנסות ברציפות, בין השנים 2009 ו-2015, הודיע הבוקר (ב') כי הוא מתמודד לראשות המפלגה.

הורוביץ, ששימש במשך שנים רבות כעיתונאי וחזר לעיסוקו זה לאחר הבחירות לכנסת ה-20, אליהן בחר שלא להתמודד, התמודד בשנת 2013 גם לראשות עיריית תל אביב, אך הפסיד לרון חולדאי. הורוביץ כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו "קיבלנו מועד ב׳ - לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות, ולעשות שמאל כמו שצריך. הזדמנות כזו עלולה לא לחזור".

"לכן החלטתי לשוב עכשיו לפוליטיקה ולרוץ לראשות מרצ. אני אומר בצורה הכי ברורה: אנחנו שמאל ואנחנו גאים בזה.אנחנו שמאל כי אנחנו רוצים להיות חופשיים בארץ הזו. הרי זה הדבר הכי ישראלי שיש: ״להיות עם חופשי בארצנו״: חופשי מכפייה דתית, חופשי משחיתות , חופשי מחזירות חברתית, חופשי מאפלייה, גזענות וכיבוש.
אני רץ כי ישראל החופשית והדמוקרטית שלנו נמצאת בסכנה, נתניהו וסמוטריץ׳ חונקים אותה, ואני אלחם למען החופש הזה. בבחירות האחרונות כמעט נמחקנו. אם לא נתעשת, נתקן, ונחבר כוחות נוספים - לא תהיה הפעם הבאה". סיים, וקרא לתומכיו לתרום למסע הבחירות שלו, במסגרת מימון המונים.

טרם ידוע מתי יתקיימו הבחירות לראשות מרצ, בראשה עומדת כעת ח"כ תמר זנדברג, שנבחרה ערב הבחירות האחרונות בפעם השנייה לתפקיד. לאחרונה נשמעו קולות רבים במפלגה הקוראים לקיים ריצה משותפת עם מפלגת העבודה, ומנגד קולות שקראו לחבור למפלגת חד"ש.