סמוטריץ': "קורא מכאן גם לרב רפי וגם לאיתמר להיפגש עוד היום"

במפלגתו של השר סמוטריץ' המשיכו בניסיונות לשדר אחדות וקראו לאישור ההסכם המשולש שנחתם לקרת הבחירות הקודמות: "אין לנו את הפריווילגיה להגיע שוב למלחמות מיותרות בתוך מחנה הימין". במפלגתו של הרב פרץ העדיפו שלא להגיב לפרישתו של בן גביר

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 25/06/19 08:54 כב בסיון התשעט

סמוטריץ': "קורא מכאן גם לרב רפי וגם לאיתמר להיפגש עוד היום"
הרב פרץ וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באיחוד הלאומי הגיבו היום (ג') להחלטתו של בן גביר לפרק את השותפות עם איחוד מפלגות הימין והמשיכו בקו הקורא למפלגות הימין הדתי לשמור על אחדות.

"אמש אישרר מרכז המפלגה את ההסכם הקיים בין האיחוד הלאומי, לבית היהודי ועצמה יהודית"", נאמר בהודעת המפלגה וצוין כי הם "קוראים ומפצירים בשותפות שלנו לעשות כך גם הן עוד היום. 

בהמשך נאמר: "אין לנו את הפריווילגיה להגיע שוב למלחמות מיותרות בתוך מחנה הימין. האיחוד הלאומי ימשיך לעשות הכל כדי להביא לריצה משותפת של מפלגות הציונות הדתית והימין האמיתי". בבית היהודי העדיפו שלא להתייחס להחלטה הדרמטית של עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר. ראש עוצמה יהודית התייחס להחלטתו ואמר בראיון לערוץ הכנסת כי "היחס של הרב רפי היה קר ומזלזל, בעוד שסמוטריץ' כן רצה לכבד את ההסכם. עוצמה יהודית צריכה לקבל את חלקה". 

יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', התייחס להתפתחות החדשה בדף הפייסבוק שלו וגיבה את השר פרץ בכל הנוגע להתנהלותו סביב החוק הנורבגי: "הסכמים צריך לקיים. אין ולא יכול להיות על זה ויכוח. לו הייתי יכול הייתי עושה הכל כדי להכניס את איתמר לכנסת. איתמר הוא חבר, הוא איש מוכשר שיכול לעשות הרבה, וזה מגיע לו ולבוחרי עוצמה. אלא שלמרבה הצער הדבר פשוט לא אפשרי כרגע. בדקתי, ניסיתי, אבל זה פשוט לא מתאפשר. 

לצד זה הוסיף כי "מיותר לציין שהמחויבות שלנו באיחוד הלאומי לחבירה לעוצמה עומדת בעינה. אני אוהב את איתמר ואת יתר החברים בעוצמה. בדרך הזו נמשיך, ובע"ה בכנסת הבאה נהיה גדולים עוד יותר. עמדתי היתה ונשארה שצריך לאשרר מיד את ההסכם של איחוד מפלגות הימין בדיוק כפי שנחתם רק לפני כמה חודשים. ההסכם הזה היה טוב אז והוא טוב גם עכשיו".

בהמשך כתב סמוטריץ' כי הוא "קורא מכאן גם לרב רפי וגם לאיתמר להיפגש עוד היום, בלי צוותי משא ומתן מיותרים ובלי כיפופי ידיים, ופשוט לחתום על אותו הסכם שוב. אף אחד לא יצא בהסכם הזה עם מלוא תאוותו בידו, לכל אחד מותר לחשוב שמגיע לו יותר. ככה זה כשמתחברים. כולם מוותרים קצת. אבל המריבות האלה לא יביאו אותנו לשום מקום".

מוקדם יותר הוא הודיע לרב פרץ כי מפלגתו לא תמשיך בשותפות עליה הוסכם במערכת הבחירות הקודמת, רק לפני מספר חודשים. "ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה", טען ראש עוצמה יהודית, "כל יום שמענו תדרוך אחר והשמצה אחרת, ואם לא די באלה, אפילו סירבתם לשבת ביחד ולבחון אפשרות איך לקיים את ההבטחות שלכם, אף לאחר שאתה כבר נבחרת לשר. כך לא מתנהגים עם שותפים, כך לא אומרים תודה, וכשר חינוך אתה יודע שההגדרה המדויקת להתנהלות זו היא כפיות טובה".