מנסים להחזיר את הגלגל לאחור: הבית היהודי בעד ביטול הבחירות

לאחר שנודע כי גורמים במפלגות הגדולות החלו לבדוק את האפשרות לביטול חוק פיזור הכנסת, לחדשות כיפה נודע כי המפלגה הסרוגה תתמוך במהלך, אך טרם פנו אליהם לקידום היוזמה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/06/19 23:05 כ בסיון התשעט

מנסים להחזיר את הגלגל לאחור: הבית היהודי בעד ביטול הבחירות
סמוטריץ ופרץ, צילום: דוברות איחוד מפלגות הימין

לאחר הפרסומים לפיהם גורמים בליכוד ובכחול לבן בודקים את האפשרות המשפטית לביטול הבחירות החוזרות, לחדשות כיפה נודע כי הבית היהודי-איחוד לאומי ייתמכו במהלך, אולם בשתי המפלגה הודיעו כי לא פנו אליהם לקידום היוזמה. 

שתי המפלגות הגדולות בכנסת, יחד ולחוד, בודקות עם ראשי המפלגות השונות את נכונותם להצביע בעד המהלך. מספר מפלגות כבר הודיעו כי ייתמכו בו. בכדי לבטל את החוק לפיזור הכנסת יש צורך בתמיכתם של-80 חברי כנסת. הליכוד בתוספת כולנו וכחול לבן מגיעים רק ל-74 ח"כים. במידה והבית היהודי יצביעו בעד ביטול החוק, יהיו להם עוד חמישה תומכים, וכך תיסלל הדרך לביטול הבחירות החוזרות. 

במידה והמהלך יצלח ייפתחו בפני ראש הממשלה נתניהו שתי אפשרות. הראשונה, והאפשרית מיותר, היא ממשלת אחדות עם כחול לבן, כשגישושים ברוח זו כזכור כבר היו ביום פיזור הכנסת. אז לפיד שלל על הסף אבל רוב צמרת כחול לבן דווקא הייתה - ועודנה מוכנה לשקול שותפות עם נתניהו בנסיבות מסוימות. אפשרות שנייה היא התפרקותה של מפלגת האופוזיציה הגדולה, כאשר גנץ ויעלון נכנסים לממשלתו הימנית של נתניהו, בעוד לפיד נותר בחוץ.