גורמים בליכוד ובכחול לבן בודקים את האפשרות לביטול הבחירות

בשתי המפלגות הגדולות הבינו באיחור של כמה שבועות שיש להם מה להפסיד מהסיבוב השני בבחירות, והחלו לבדוק את האפשרות לביטול חוק פיזור הכנסת ברוב של 80 ח"כ. במידה ויצליחו לגייס את מספר התומכים הדרוש תיסלל האפשרות לממשלת אחדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/19 20:25 כ בסיון התשעט

 גורמים בליכוד ובכחול לבן בודקים את האפשרות לביטול הבחירות
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

גורמים בשתי המפלגות הגדולות,הליכוד וכחול לבן, בודקים, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת, ולהמשיך בכנסת הנוכחית בלי צורך ללכת לבחירות חוזרות בספטמבר. במידה ושמונים חברי כנסת יצביעו בעד ביטול פיזור הכנסת, אז החוק שעבר לפני שלושה שבועות מתבטל ואיתו מערכת הבחירות כולה.

במידה ותצלח התכנית, השלב הבא הוא ממשלת אחדות עם כחול לבן, כשגישושים ברוח זו כזכור כבר היו ביום פיזור הכנסת. אז לפיד שלל על הסף אבל רוב צמרת כחול לבן דווקא הייתה - ועודנה מוכנה לשקול שותפות עם נתניהו בנסיבות מסוימות. ראשי שתי מפלגות נוספות אישרו כי גורמים מהמפלגות הגדולות אכן דיברו איתם על האפשרות לתמוך בביטול הבחירות, האפשרות לא נפסלה על ידם. 

אולם טרם נספרו מספר האצבעות הנדרש. הליכוד בתוספת כולנו וכחול לבן מגיעים רק ל-74 ח"כים. מיכל רוזנבוים, שהייתה מועמדת מטעם הליכוד למבקר המדינה, מסתובבת בין הליכוד, כחול לבן והעבודה במטרה למצוא ח"כ נוספים שיצביעו בעד ביטול החוק, סבורה כי צריך רק 61 ח"כ לביטולו. 

מכחול לבן נמסר בתגובה: "יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות - נתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה".