בן גביר לכיפה: "גם אם הבאנו חצי מנדט זה מה שהכניס את הבית היהודי לכנסת"

איש עוצמה יהודית מסביר לחדשות כיפה מדוע חשוב לו להיכנס לכנסת למרות התפזרותה, והאם הוא מתכנן לתבוע את הבית היהודי על שלא עמדו בהסכם מולו

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/06/19 11:00 יח בסיון התשעט

בן גביר לכיפה: "גם אם הבאנו חצי מנדט זה מה שהכניס את הבית היהודי לכנסת"
סמוטריץ בן גביר והרב פרץ, צילום: יחצ

עו"ד איתמר בן גביר, הראשי עוצמה יהודית, תוקף את ההחלטה של הרב פרץ שלא להתפטר ממקומו בכנסת, ולפנותו לבן גביר כמו שסוכם ערב החיבור של איחוד מפלגות הימין. 

בבית היהודי טוענים שההסכם לא תקף מכיוון שהכנסת התפזרה. האם הם צודקים? 

"אני מציע לגורמים בבית היהודי להיות עקביים בדברים שלהם. דבר ראשון בפוליטיקה זה להיות עקבי בדברים שלך. אתמול הם אמרו לעיתונאים שבכלל לא פנינו אליהם בבקשה. כשהם הבינו שאפשר להוכיח בקלות שהם שיקרו פתאום הם אומרים שהסיטואציה המשפטית בעייתית, ולא ניתן לעשות זאת בגלל ששר בממשלת מעבר חייב להיות ח"כ. אחרי שהבינו שהשר אריאל הוא שר בלי להיות ח"כ, פתאום התירוץ נהיה שזה בזבוז כספי ציבור. אחרי שהבינו שאם העניין הוא כספי ציבור אז עדיף לא להתמנות לשר לשלושה חודשיים בכלל, אז עכשיו התירוץ הפך להיות שההסכם לא תקף". 

אתמול (ה') תקף בכיר בבית היהודי את בן גביר וטען כי הוא מודע לזה שלא ניתן לאכוף את החוק הנורבגי בממשלת מעבר: "לא ברור מה למה הוא משחק את המשחק הזה. הוא גורם לעצמו נזק. אנחנו באים ממקום של רצון לחדש את ההסכם וללכת איתו ביחד וככה לא מתנהג מי שרוצה ללכת יחד".

בן גביר מאמין כי אותו גורם לא מדבר בשם הרב פרץ: "אני יודע שגורמים האלו לא מדברים בשם הרב פרץ, אבל אני מציע להם ליטול קורה מבין עינהם ולכבד את ההסכמים".

למה חשוב לך ח"כ אחרי שהכנסת פוזרה? יכול להיות שאתה סתם רוצה תפקיד ללא תכלית? 

"אני פעיל למען ארץ ישראל ועם ישראל מגיל 14, ולא בשביל הכבוד. אם אשאר במשרה של עורך דין אקבל הרבה יותר כסף מחבר כנסת. העניין כאן הוא עניין עקרוני. הלכנו לחיבור הזה ביחד, והובטח לנו בצורה הכי חד משמעית שאנחנו נקבל את שלנו. הסכמנו לוותר על מקומות ולהשתבץ במקומות לא ראליים, ובכל זאת הלכנו יחד. 

"יש לציין שסמוטריץ' רוצה לקיים את ההסכם ומסכים להתפטר, אבל הרב רפי מסרב וכל זה בזמן שלבית היהודי יש ארבעה חברי כנסת,  פרץ הפך להיות שר חינוך ומקום בקבינט. כל זה בזכות החיבור עם עוצמה יהודית, אז יש ח"כ אחד שהובטח לנו מה שנקרא כבשת הרש- גם את זה רוצים הם לא רוצים לתת

"ובכל זאת אני רוצה לבוא לבחירות הבאות ממעמד של חבר כנסת עם התקציב שניתן לי כחבר כנסת. הרב פרץ אמר בעצמו שבזכות ההסכמים האלו הם נכנסו לכנסת". 

בבית היהודי טוענים שלא הבאתם כל כך הרבה קולות. פילוח הנתונים שלהם מדבר על 15 אלף קולות של עוצמה יהודית.

"גם אם הבאנו חצי מנדט זה מה שהכניס אותם לכנסת. מהמקרה של בנט ושקד אנחנו מבינים שלא צריך לזלזל אפילו בקולות בודדים, מה גם שזה לא נכון על פי הנתונים שלנו. בכל מקום שמפלגת יחד היתה חזקה ב-2015 איחוד מפלגות הימין קיבלו הרבה יותר קולות. איחוד מפלגות הימין קיבלו ממצביעי יחד של הפעם הקודמת יותר מ-90 אלף קולות, אחרי קיזוז הגענו ל-70 אלף קולות. צריך להיות הגונים ולכבד הסכמים"

אמרת שתתבע אותם אם הם לא יעמדו בהסכם, אתה שוקל לתבוע אותם? 

"דיברתי על לתבוע אותם אם היה מדובר בכנסת של כמה שנים. אני חושב שלא צריך לתבוע ומקווה שלא נגיע לשם. אבל ההתנהלות הזו חשובה כדי להבין מה קורה בהמשך. אם בחיבור הקודם וויתרנו, אז בפעם הבאה אנחנו נדע לעמוד על שלנו בלי חוק נורווגי או כל דבר אחר. עוצמה יהודית צריכה להשתבץ בחיבור הקרוב לפי הכח שלה, ולכן אני מאמין שבחיבור הבא נקבל שניים- שלושה חברי כנסת בעשירייה הראשונה, במיוחד על רקע ההתנהלות הזו". 

אם  הם לא ירצו לחבור אליכם תרוצו לבד? 

"אנחנו בעד חיבור, אבל אנחנו לא מחזרים על הפתחים. כמי שהביאו 60 אלף קולות, ומי ששווים 100 אלף קולות, אם היו לנו נציגים במקומות הראליים, אז אני מציע לאף אחד לא לנסות אותנו. אנחנו יכולים ליצור לעצמנו חיבורים, אבל אפילו בימין החדש הבינו שזה לא פשוט להיות גיבור גדול וללכת לבד. חיבור הוא חשוב אבל הוא צריך להיות הוגן".