איתמר בן גביר לכיפה: "אני מזהיר את הבית היהודי"

בן גביר מגיב לדיווחים בחדשות כיפה, לפיהם הבית היהודי-איחוד לאומי לא יחוקקו את החוק הנורווגי שיכניס אותו לכנסת ה-21: "אנחנו לא פראיירים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/04/19 18:13 ה בניסן התשעט

איתמר בן גביר לכיפה: "אני מזהיר את הבית היהודי"
סמוטריץ בן גביר והרב פרץ, צילום: יחצ

איתמר בן גביר, מספר 7 מאיחוד מפלגות הימין, לא מתרגש מהדיווחים שהבית היהודי-איחוד לאומי לא יחקקו את החוק הנורווגי, ומזהיר "אם מישהו יתעסק עם עוצמה יהודית, הוא ימצא אותי אישית מולו". 

בן גביר מנסה להגיב בממלכתיות: "הרב רפי וסמוטריץ' אמרו דברים ברורים לגבי המחויבות שלהם אלינו, ואני מאמין בכנות וביושר שלהם, אך מעבר לכך יש גם הסכם חתום. אני מניח שאף גורם לא ירצה להסתכן באי קיום הסכם חתום עם איתמר בן גביר".

החריקות במטה המשותף מתחילות להישמע: "אני יודע היטב מי אותו גורם שיפעל שלא נהיה בכנסת. הבן אדם, אגיד בעדינות, פועל לשני הצדדים", ומוסיף, "לא אתפלה אם אותו גורם פעל תוך כדי מערכת הבחירות כסוס טרויאני". 

איך תוודאו שהבית היהודי-איחוד לאומי יעמדו בהסכם?

"אני שונה מכולם. אם מישהו רוצה לעמוד מול כל מדינת ישראל, כשהוא לא מקיים הסכמים, ונצטרך להראות לכל העולם כמה הוא צבוע-אנחנו נעשה את זה. אם נצטרך לקחת אותו לבית משפט, ולתבוע אותו על מיליוני שקלים- אנחנו נעשה את זה."

"הסכמים פוליטיים בדרך כלל נשמרים בסוד, כאן עשינו הסכם, שחתום על ידי עורך דין, שחשוף לעיניי כל, עוד לפני הבחירות. אך אחד לא ירצה להסתכן כי הוא, להערכתי, יחוסל פוליטית, וגם מבחינה משפטית לא כדאי לו".

בן גביר מנכס לעוצמה יהודית את הניצחון: "אין מחלוקת שאנחנו הבאנו את הניצחון הזה-בלעדינו הבית היהודי לא עוברים את אחוז החסימה. בזכות החיבור בנינו הגענו להישג אדיר. אני מרגיש היום תחושה של ניצחון מהולה באכזבה כי ציפינו ליותר מנדטים. אני לא מאשים אף אחד כי זה לא עובד ככה אצלנו. אני מניח שהחברים בבית היהודי יודעים את זה".

לסיום, בן גביר לא שוכח את המערכת הבחירות הקשה שנאלצה לעבור עוצמה יהודית: "הסיבה שאני לא בכנסת היא לא בגלל הבית היהודי. אני מפנה אצבע מאשימה היא למערכת המשפט שעשתה הכל כדי שאני לא אהיה בכנסת".