צפירת הרגעה לבן דהן: יהיה חלק מרשימת הבית היהודי לכנסת

על רקע הפרסום בחדשות כיפה, לפיו מנוסח ההצעה שאושרה במרכז הבית היהודי עלה כי סגן שר הביטחון לא חלק מהרשימה לכנסת, הבהיר מנכ"ל הבית היהודי כי הרשימה שהוקפאה היא זו שנבחרה במרכז. בן דהן ישובץ במקום הרביעי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/06/19 18:39 יז בסיון התשעט

צפירת הרגעה לבן דהן: יהיה חלק מרשימת הבית היהודי לכנסת
ימשיכו להיות באותה מפלגה. בן דהן ויוגב, צילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

על רקע הפרסום בחדשות כיפה, לפיו עולה סימן שאלה בנוגע לשיבוצו של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ברשימת הבית היהודי, פרסם היום מנכ"ל המפלגה הבהרה שיכולה להרגיע את מי ששוריין בבחירות הקודמות בליכוד.

"רשימת הבית היהודי למקומות 1-12", נכתב בהצעת מזכירות המפלגה שאושרה אמש בכינוס המרכז, "תהיה הרשימה שנבחרה על ידי המרכז לקראת הבחירות לכנסת ה-21 ובצירוף שריוני הוועדה המסדרת למקומות 1 ו-3".

לפי נוסח זה, ימוקם בן דהן, שנבחר במקום השני בבחירות המקדימות לכנסת ה-21, במקום הרביעי זאת לאחר שריונם של הרב פרץ למקום הראשון ועידית סילמן לשלישי.במייל שנשלח לחברי המרכז הודה ניר אורבך לחברים על אישור השינויים ואמר כי "ישנה חשיבות גדולה ליציבות בשעה זו ולכך שהאנרגיות יופנו להצלחה בבחירות הקרובות לכנסת ה- 22 , העתידות להתקיים בע"ה בעוד כשלושה חודשים – ולא לכלות כוחות בהתמודדות במערכת בחירות פנימית".

 מוקדם יותר דווח בחדשות כיפה כי בנוסח שהוקרא אמש במרכז המפלגה נאמר כי "רשימת הבית היהודי במקומות הראשון עד העשירי תהיה אותה רשימה שהוגשה לוועדת הבחירות לכנסת ה-21". במצב כזה, בן דהן ששמו הוגש כחלק מרשימת הליכוד, בעקבות ההסכם בין נתניהו לרב פרץ וסמוטריץ', נותר מחוץ לרשימת הבית היהודי לכנסת הקרובה. אולם, הבהרתו של אורבך סתמה את הגולל על מה שיכול היה להתפתח למשבר פנימי בתוך המפלגה