האם הרב אלי בן דהן מחוץ לרשימת הבית היהודי?

בוועידת הבית היהודי אמש אושרה הרשימה לכנסת "כפי שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21". המשמעות - סגן שר הביטחון, שנכלל כזכור ברשימת הליכוד, מחוץ ברשימה. בן דהן סירב להגיב

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 20/06/19 16:09 יז בסיון התשעט

האם הרב אלי בן דהן מחוץ לרשימת הבית היהודי?
אלי בן דהן. נותר בחוץ?, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

האם סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, נותר מחוץ לרשימת הבית היהודי לכנסת? אמש (ד') אישר מרכז הבית היהודי את הצעת מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, להקפיא את הרשימה כפי שהיתה בבחירות הקודמות. אך יש לשים לב לניסוח אותו התבקש המרכז לאשר. 

עדי אביני, סגן ראש עיריית ראש העין, שהקריא את ההצעה בישיבת המרכז אמר את הנוסח הבא: "רשימת הבית היהודי במקומות הראשון עד העשירי תהיה אותה רשימה שהוגשה לוועדת הבחירות לכנסת ה-21". כזכור, אלי בן דהן לא היה חלק מהרשימה שהוגשה לוועדת הבחירות, כיוון שהוא שובץ במקום ה-28 (בהמשך עלה ל-27 עקב פרישתו של פנחס עידן) ברשימת הליכוד, במסגרת ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לליכוד, כחלק מהאיחוד עם עוצמה יהודית.

בן דהן אמנם נבחר במקום השני בפריימריז שהתקיימו במרכז הבית היהודי בפברואר האחרון, והוצב במקום הרביעי לאחר שיריון יו"ר הרשימה והאישה, אך כאמור, הנוסח שהתבקשו חברי המרכז לאשר היה את הרשימה לכנסת. משמעות הדבר היא שעל פי הפרוטוקול, אלי בן דהן כרגע מחוץ לרשימת הבית היהודי.

בלשכת הרב אלי בן דהן סירבו להגיב לידיעה.