נתניהו בתגובה לראש המוסד לשעבר: "אין גבול להתנשאות השמאל"

תגובות נזעמות לדבריו של שבתי שביט, שטען כי מצביעי הליכוד הם "חסרי דעת והבנה". בנט: "ההתנשאות מעוורת את עיניך". עמיר פרץ: "להצטרף למועדון ההתנשאות היא לא הדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/19 10:29 יז בסיון התשעט

נתניהו בתגובה לראש המוסד לשעבר: "אין גבול להתנשאות השמאל"
נתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו אומר הבוקר (ה') בתגובה לדבריו של שבתי שביט, ראש המוסד לשעבר שבראיון במעריב כינה את מצביעי הליכוד: "אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא" וגם "אנשים חסרי דעת והבנה". ראש הממשלה אמר: "הם קראו לנו צ׳חצ׳חים, מנשקי קמעות, ״בוטים״ ועכשיו אנחנו ״אנשים חסרי דעת״. אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד. התשובה שלנו תגיע בקלפי".

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, כתב בתגובה לדברים: "שבתי שביט יקר, כלוחם מוסד וכראשו סיכנת את חייך ותרמת את מיטב שנותיך למען ביטחון מדינת ישראל ועל כך נהיה אסירי תודה לנצח. אך ההתנשאות שלך על עם ישראל מעוורת את עיניך. מיליוני אזרחי ישראלי חפצי שלום שחיו כאן בין 1993 ל-2019 התפכחו. הם הבינו מה שגנרלים רבים סרבו להבין: שיש כאן אויב שנחוש להשמיד אותנו.

"הם הבינו שחוזים מול האויב שווים כקליפת בשום, ושיש אסור למסור אדמה לאויב, כי זה מביא מוות וכאב ולא שלום. וכן, הם מחוברים למסורת היהודית המופלאה ולשורשים שלנו. אלו סימנים לתבונת הלב ולשכל ישר של עם ישראל. התנשאות כמו שביטאת תותיר את השמאל באופוזציה למשך שנות דור. עלינו לנהל את הויכוח הפוליטי בינינו בכבוד הדדי ומתוך אמונה שאנחנו אחים".

ח"כ עמיר פרץ (העבודה): "שבתי, יש לך חלק בבטחון ישראל אבל להצטרף למועדון ההתנשאות היא לא הדרך. יש לנו מאבק אידאולוגי מול הימין של סמוטריץ ונתניהו ועלינו להוות מגדלור של אור ואחדות לקהלים שלא פתחנו בפניהם את הדלת כדי שירגישו שותפים. אני רוצה להפיל את החומות ולוודא שדווקא הקהלים החדשים יהיו המפתח".

ח"כ דוד ביטן: "שוב האליטות הישנות מגלות בדיוק מה הן חושבות על עם ישראל. מר שביט, אני ליכודניק גאה ואני גאה בכל חבריי ומצביעי. ההתייחסות שלך למעל מליון מאזרחי ישראל הוא בושה".

ח"כ קרן ברק (ליכוד): "שבתי שביט התבטא באמירה אומללה, שחצנית ומתנשאת ואני חשה רחמים עזים עליו, על משפחתו ועל סובביו. אדם שעמד בראש מערכת מכובדת ומצהיר על עצמו כלוחם, בוחר את יעד המלחמה הבאה שלו כ-2 מיליון אזרחי המדינה הדמוקרטית המפוארת שלנו, שחושבים אחרת ממנו. כדי לרומם את עצמו, הוא מרגיש צורך להקטין אותנו, מעיד הרבה יותר עליו, על ההערכה העצמית שלו, על קטנותו ובעיניי על עליבותו - אנשים גדולים, לא צריכים להקטין אחרים כדי להרגיש גדולים. זקנתו של שבתי שביט מביישת את צעירותו!".

ח״כ פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) כינתה את הדברים "מקוממים" ואמרה כי "ההתבטאות של ראש המוסד לשעבר מתנשאת ומזלזלת. צר לי שאנשים בעלי פרופיל ציבורי גבוה בוחרים להשתלח בציבור שלם. ככה לא מקרבים לבבות, ככה מרחיקים אותם".