ראש המוסד לשעבר על סמוטריץ: "בארץ ישראל שלו לא אשאר דקה"

שבתי שביט, שהפך בתקופה האחרונה למבקר בולט של נתניהו, בעיקר בטוויטר, תוקף בהתבטאויות קשות, על גבול ההסתה, את מצביעי הליכוד: "אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא" וגם "אנשים חסרי דעת והבנה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/06/19 09:11 יז בסיון התשעט

ראש המוסד לשעבר על סמוטריץ: "בארץ ישראל שלו לא אשאר דקה"
שבתי שביט, צילום: בן קלמר, פלאש 90

גרבוז של בחירות 2019? ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, תוקף בראיון לוחמני לעיתון 'מעריב', בהתבטאויות על סף ההסתה, את מצביעי הליכוד, את בצלאל סמוטריץ' ואת מתיישבי יהודה ושומרון.

“אין ספק שביהודה ושומרון יש כוח אמוני, אפילו משיחי, שעבורו הישיבה ביהודה ושומרון היא צו האל" אומר שביט ולא שוכח להוסיף: "אני בז להם, כי זו לא היהדות האמיתית”. 

שבתי שביט, בן 79, כיהן כראש המוסד בשנים 1989-1996. לאחר סיום שירותו שימש כמנכ"ל קופת חולים 'מכבי'. בהמשך היה בין מנסחי 'אמנת כנרת', שמטרתה למצוא מכנה משותף בין חלקי החברה בישראל. בשנת 2014 קרא לתמוך ביוזמת השלום הערבית, שעיקרי הם הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67, ובהמשך הצטרף לתנועת השמאל 'מפקדים למען ביטחון ישראל.

החגיגות במטה הליכוד לאחר הניצחון בבחירות

החגיגות במטה הליכוד לאחר הניצחון בבחירותצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על בצלאל סמוטריץ' אמר ראש המוסד לשעבר: "אתה מוכן לחיות במדינת ישראל שהוא מתאר? בארץ ישראל של סמוטריץ’ אני לא אשאר דקה".

אך ההתבטאויות הקשות ביותר הוא שומר, כרגיל, לבוחרי הליכוד: "המלחמה שלי היא לא עם סמוטריץ’", אומר שביט, "אלא עם הליכוד בראשות נתניהו. הבוחרים שלו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא". 

ח"כ אופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) על דבריו של שביט: "‏תמיד כיף לקבל תזכורת כל פעם מחדש מה חושבים בצד השני על בוחרי הימין ואוהבי המסורת."

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) הגיב גם הוא לדברים ואמר: "מנסיוני כראש העיר ירושלים וכאזרח במדינת ישראל, למדתי שכשאתה מכבד אנשים עם דעות שונות משלך, אפשר לחיות טוב יותר ביחד, למרות הניגודים. העלבה, הכפשה, התנשאות וזלזול בזולת תמיד משיגים את ההיפך.
לא קרבת לבבות באמירתך שבוחרי הליכוד ואני בתוכם "אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם בגובה הדשא". אם תרצה אי פעם שיקשיבו לך, אני מציע לך להתנצל".