יאיר גרבוז: הדת הולכת לכיוון של אלילות

האמן יאיר גרבוז תוקף את הדתיים, זאת לאחר נאום תוקפני במוצאי שבת ולאחר שהתכחש לטענה כי הוא גזען, ואומר "לו השכלה היתה רחבה יותר היו פחות אנשים שמשתטחים על קברים ומאמינים באמונות תפלות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/03/15 10:15 יח באדר התשעה

יאיר גרבוז: הדת הולכת לכיוון של אלילות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר שבמוצאי שבת האחרון קישר גרבוז בין האנשים "המשתטחים על קברי צדיקים", לבין "עשבים שוטים ולמטרידים מינית ואנסים", הוא התראיין הבוקר (ב') בגלי צה"ל ותקף את הדתיים בשנית, תוך שהוא טוען "הדת הולכת לכיוון של אלילות", ומסביר כי הבעיה היא בהשכלה.

"יש הרבה מאוד תופעות בחברה הישראלית שהתחילו בקטן, והשלטון פחד לעסוק בהן והן הפכו למשהו פחות קטן. הדת הולכת לכיוון שאני אקרא לו אלילות, לו השכלה היתה רחבה יותר היו פחות אנשים שמשתטחים על קברים ומאמינים באמונות תפלות", טען גרבוז.

אתמול התפתחה סערב בעקבות דבריו של גרבוז בהפגנת השמאל במוצאי שבת בכיכר רבין, שם אמר "אמרו לנו ורצו שנאמין שהמתועב שרצח את ראש הממשלה בא מתוך קומץ אנשים הזויים, ושהוא שייך לשוליים המטורפים. אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל, אנשי 'כהנא צדק' וצורחי מוות לערבים, הם קומץ. הם רק קומץ. שאנשי תג מחיר הם קומץ. ממש קמצוץ. האלימות היא רק תופעה שולית. אמרו וחזרו ושיננו לנו שהגזענים והמקללים אינם מייצגים כלל את החברה הישראלית, הם רק קומץ. ואמרו שהגנבים לוקחי השוחד רק קומץ, והמושחתים הנהנתנים החזירים לא יותר מקומץ. ומחריבי הדמוקרטיה קומץ, והחושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשטתחים על קברי קדושים, רק קומץ. אפילו המטרידים המיניים והאנסים, קומץ. והשוטרים שסרחו והשקרנים ששיקרו אינם מעידים על הכלל.

"אז איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש, באין מפריע, הוא הקומץ נעשה לרוב? איך קרה שלהיות קומץ הרסני זה מדבק כל כך? איך זה שהקומץ חופר מתחתינו את המסוכנת שבמנהרות, מנהרת הבורות? איך זה שלידה מתפתלת מתחתינו מנהרת השנאה?", הוסיף גרבוז ותקף.

בתגובה לדבריו תקף יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט את גרבוז ואמר כי הקומץ הזה הוא עמנואל מורנו ורועי קליין. "אתמול נפל דבר בישראל, בעצרת בכיכר רבין של אנשי שמאל עמד אומן יאיר גרבוז ואמר את הדברים הבאים - מנשקי הקמעות, אנשים ורוצחי ראש המשלה רבין - הקומץ הזה נעשה לרוב. ככה הוא קורא למחנה שאני עומד בראשו".

"שמעתי הרבה דברים בקמפיין הזה אבל המילה קומץ - מילה מדהימה. הקומץ הזה הוא עמנואל מורנו, סגן-אלוף בסיירת מטכ"ל, שהיו לו תמונות של רבנים על הקיר. הקומץ הזה זה רועי קליין שבמלחמת לבנון קפץ על רימון וקרא בקריאה הפגנית 'שמע ישראל' . הקומץ הזה זה גם אנשי עיירות הפיתוח שגרים בשלומי, קרית שמונה ונתיבות שקמים ב-6:00 בבוקר להתפלל שחרית. זה הקומץ. הקומץ הזה זה אנשים, שאתם דרסתם במשך שנות דור את התרבות שלנו. הקומץ הזה מאמין שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. הקומץ הזה כשהוא רואה את הכותל - מתרגש. אני גאה לעמוד בראש הקומץ הזה".