איילת שקד: "אני צריכה לעמוד בראש איחוד המפלגות"

במפגש עם פעילים בבית היהודי אמרה שרת המשפטים לשעבר כי היא זו שמביאה הכי הרבה מנדטים, ועל כן אם תוקם מפלגה מאוחדת של מפלגות הימין, היא זו שצריכה לעמוד בראשה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/06/19 21:26 ח בסיון התשעט

איילת שקד: "אני צריכה לעמוד בראש איחוד המפלגות"
איילת שקד, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

איילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין? בשיחה עם פעילים בבית היהודי, שהתקיימה בשבוע שעבר, אמרה שרת המשפטים לשעבר כי אם יהיה איחוד בין מפלגות הימין, היא זו שצריכה לעמוד בראשו, משום שהיא מביאה הכי הרבה מנדטים. הדברים פורסמו ב'כאן'.

הבוקר השתתפה שקד בכנס בתל אביב ואמרה כי קיים "סיכוי סביר" שהיא תחזור למערכת הפוליטית בבחירות הקרובות. לשאלת מנחה האירוע, העיתונאי בן כספית, האם היא מתכננת לשוב למערכת הפוליטית היא ענתה: "כן". וכשהיא נשאלה מתי זה עתיד לקרות היא השיבה כי סביר שזה יהיה כבר עכשיו, כלומר במערכת הבחירות הקרובה.

כזכור, שקד קיוותה לקבל שיריון בליכוד כבר במערכת בחירות הנוכחית, אך ראש הממשלה נתניהו הבהיר כי הדבר לא יקרה. רשמית, שקד לא הצהירה על עזיבת הימין החדש, אך מדיווחים רבים עולה כי היא מחפשת את דרכה בחזרה להנהגת המחנה הלאומי, וכי היא נפגשת עם פעילים בבית היהודי, אותו עזבה יחד עם נפתלי בנט, כאשר כמעט מהרגע הראשון דווח כי היא מצטערת על הצעד וחושבת כי הוא היה מוטעה.

בשבועות האחרונים התבטאו יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בנושא החיבורים בימין, אך שללו את שיבתם של בנט או שקד להובלת המפלגה המאוחדת. סמוטריץ' הדגיש כי לא יכול להיות שמי שנטש ופילג את המפלגה יחזור למקום הראשון.