ח"כ פורר: רון קובי - מועמד קש של נתניהו

חבר ישראל ביתנו האשים את ראש הממשלה וטען כי ראש עיריית טבריה מתמודד מטעמו כדי לפגוע באביגדור ליברמן: "נתניהו ורון קובי יודעים שאין לו שום סיכוי להיבחר לכנסת. האם הוא הבטיח לו, בתמורה להתמודדותו, תפקיד לאחר הבחירות?"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 19/06/19 12:08 טז בסיון התשעט

ח"כ פורר: רון קובי - מועמד קש של נתניהו
מועמד של נתניהו? קובי, צילום: פלאש 90. דייוויד כהן

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו האשים היום (ד') את ראש הממשלה נתניהו כי הציב את ראש עיריית טבריה, רון קובי, כ"מועמד קש" מטעמו במטרה להילחם באביגדור ליברמן.

פורר האשים את ראש העיר של טבריה בכישלון העברת התקציב בערו והוסיף כי "נראה שראש הממשלה נתניהו היסטרי עד כדי כך שישנו חשש שהוא מוכן אפילו לעבור על החוק ולהריץ מועמדי קש דוגמת קובי".

בהמשך הוא ביקש להפנות מספר שאלות לנתניהו בנוגע לקשר שלו עם ראש העיר שהודיע לאחרונה על הקמת מפלגה חדשה לקרת הבחירות הארציות: האם נפגשת עם רון קובי בביתך בקיסריה? האם נפגשת עם רון קובי לפני כשבועיים במעון הרשמי בבלפור? האם דנתם בהקמת רשימה לכנסת על מנת לפגוע במפלגת "ישראל ביתנו"? האם הבטחת לו להביא אנשי עסקים ותורמים לצורך מימון הרשימה? האם ביקשת ממנו 'לגנוב' את סיסמת ישראל ביתנו מהבחירות האחרונות 'ימין חילוני בתור שם רשימתו לכנסת?".

נלחם בו באמצעים שונים? נתניהו וליברמן

נלחם בו באמצעים שונים? נתניהו וליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לסיום טען ח"כ פורר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ורון קובי יודעים שאין לו שום סיכוי להיבחר לכנסת. השאלה המשמעותית ביותר היא האם ראש הממשלה הבטיח לו, בתמורה להתמודדותו, תפקיד לאחר הבחירות? או שאולי הבטיח לו שיפעיל לחץ על שר הפנים, אריה דרעי, כדי שזה יימנע מלהפעיל את סמכותו וימנע את פיטוריו של קובי מתפקיד ראש העיר?".

לפני מספר ימים הקים קובי מפלגה חדשה בשם "הימין החילוני - בראשות רון קובי", לקראת התמודדות אפשרית במערכת הבחירות הקרובות. בין יעדי מפלגתו הוא ציין נושאי כלכלה וחברה כמו הקמת מוסד אקדמי בגליל, פיתוח הדיור הציבורי, השקעה בחינוך ועוד. לצד זה הדגיש כי יפעל גם בנושאי דת ומדינה ובראשם מניעת כפייה דתית, גיוס חרדים לצבא והפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הליכוד וראש הממשלה אינם עומדים מאחורי החלטותיו של רון קובי שפועל באופן עצמאי".