בדרך הביתה: רון קובי לא הצליח להעביר את התקציב בטבריה ותקף את דרעי

ראש העיר הצפונית כשל בהעברת התקציב בפעם השלישית. המשמעות: אם לא יצליח לעשות זאת עד לסוף החודש הוא יוזמן לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים. על שר הפנים אמר: "הוא והרבנים שלו ניהלו את העניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/19 09:54 טז בסיון התשעט

בדרך הביתה: רון קובי לא הצליח להעביר את התקציב בטבריה ותקף את דרעי
ראש עיריית טבריה, רון קובי, צילום: פלאש 90

ראש עיריית טבריה, רון קובי, נכשל אמש (ג') בהעברת תקציב עירו. כתוצאה מכך, במידה והנושא לא יוסדר עד לסוף חודש יוני, מועצת העיר תתפזר והוא יוזמן לשימוע במשרד הפנים.

מדובר בניסיון השלישי של קובי, שנבחר לראשות טבריה בנובמבר האחרון וניהל מספר עימותים עם גורמים חרדים בעירו ועם אנשי משרד הפנים, להעביר את תקציב העירייה. גם אמש רוב חברי המועצה הצביעו נגד, כך שבאמצע חודש יוני לעיר הצפונית עדיין אין תקציב לשנת 2019.

יש לציין כי לראש העיר המכהן אין עדיין קואליציה לאחר שלא צלח גם במשימה הזאת מאז שנבחר. במשרד הפנים ציינו כי אם עד לסוף חודש יוני לא יאושר התקציב בטבריה, יוזמן ראש העיר לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים.

האם בקרוב נראה נשים בתמונה לידו? | השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס

השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתגובה לכישלונו תקף בראיון לגלי צה"ל הבוקר דווקא את שר הפנים ואמר כי "כשנותנים לאדם מושחת כמו אריה דרעי לנהל את העירייה זה מה שקורה. הוא והרבנים שלו במשרד הפנים ניהלו את העניין. הגיע הזמן שמדינת ישראל תדאג שדרעי יישאר מחוץ למעגל ההשפעה. כדי לנהל רשויות מקומיות צריך להוציא את המושחתים, את דרעי בעיקר, ממעגל ההשפעה".

קובי הקים לאחרונה מפלגה חדשה בשם "הימין החילוני - בראשות רון קובי", לקראת התמודדות אפשרית במערכת הבחירות הקרובות. בין יעדי מפלגתו הוא ציין נושאי כלכלה וחברה כמו הקמת מוסד אקדמי בגליל, פיתוח הדיור הציבורי, השקעה בחינוך ועוד. לצד זה הדגיש כי יפעל גם בנושאי דת ומדינה ובראשם מניעת כפייה דתית, גיוס חרדים לצבא והפעלת תחבורה ציבורית בשבת.