סמוטריץ': "אני עובד אצל הקדוש ברוך הוא"

שר התחבורה המיועד הסביר את הסיבות לכניסה לממשלה על אף שלא קיבל את תיק המשפטים, ואמר כי "אני לא איש של ראש הממשלה, אני איש של עם ישראל ושל הציבור ששלח אותי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/06/19 21:54 יד בסיון התשעט

סמוטריץ': "אני עובד אצל הקדוש ברוך הוא"
שר התחבורה המיועד, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

"משנסגרה בפנינו הדלת (לתיק המשפטים) עמדה בפנינו הברירה בין לדפוק את הראש בדלת הסגורה, לבין האפשרות לגלות את הפרגמטיות הנדרשת במערכת הפוליטית, ולנסות להתייצב בעמדות השפעה אחרות שיאפשרו לנו לעשות טוב למדינת ישראל עד כמה שניתן כדי למקסם את הישגי הציונות הדתית, גם תוך כדי תקופת בחירות".

כך כותב הערב (ב') ח"כ בצלאל סמוטריץ', שימונה בימים הקרובים לתפקיד שר התחבורה ולחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, על ההחלטה שלו ושל הרב רפי פרץ להיכנס לממשלה ולקבל את התיקים שהציע להם ראש הממשלה נתניהו.

סמוטריץ' מודה כי מדובר בתקופה קצרה בה לא יוכל להשפיע יותר מדי, אך מסביר כי יש ערך לכניסה לממשלה: "ישיבה סביב שולחן הממשלה והקבינט הם כלים חשובים ביכולת ההשפעה וההנהגה, וראוי שהציונות הדתית תהיה שם גם בתקופת הדמדומים הזו. אמנם, כאמור, אנחנו בממשלת טרום בחירות וסביר להניח שלא אצליח להטביע חותם משמעותי בתקופת זמן קצרה של ממשלת מעבר, אבל יש בהחלט מה לעשות ולהועיל גם בסיטואציה הזו, בכל אחד מהתפקידים הללו".

"אני עובד אצל הקדוש ברוך הוא"

בראיון ב'כאן' אמר הערב סמוטריץ', בתשובה לשאלה האם הוא חושב שנתניהו לא נתן לו את תיק המשפטים כיוון שהוא לא מספיק מקורב אליו, כי "אני לא איש של ראש הממשלה, אני איש של הציבור ששלח אותי", והוסיף כי "אני עובד אצל הקדוש ברוך הוא".

בחדשות 12 דווח הערב כי סמוטריץ' צפוי לקדם מהלכים במשרד התחבורה לקראת החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון. בתגובה לדיווח מברכת תנועת הריבונות את השר הנכנס על מינויו ומאחלת "דרך צלחה בבניין הארץ בכלל והחלת הריבונות ויהודה ושומרון בפרט, בכל דרך אפשרית״.