"מהלך היסטורי", "הגיע הזמן שהעולם יכיר בריבונות שלנו". בימין מברכים על תכנית טראמפ

בעקבות הפרסום כי תכנית טראמפ תכלול הכרה משתמעת בהחלת החוק הישראלי על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון, קוראים ח"כים בימין וראשי רשויות ביו"ש לראש הממשלה "לנצל את חלון ההזדמנויות ולהחיל את הריבונות הישראלית" מיד עם הקמת הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/19 21:23 ז באייר התשעט

"מהלך היסטורי", "הגיע הזמן שהעולם יכיר בריבונות שלנו". בימין מברכים על תכנית טראמפ
ראשי הרשויות ביהודה ושומרון עם נתניהו. ארכיון, צילום: מועצת ישע

לנצל את ההזדמנות. בעקבות הפרסום הערב (א') בחדשות 12, לפיו ארצות הברית תסכים, במשתמע, להחלת הריבונות הישראלית על היישובים הישראלים, קוראים ראשי רשויות וח"כים במפלגות הימין לראש הממשלה נתניהו לנצל את ההזדמנות, ולהחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, אומר הערב כי "איחוד מפלגות הימין בראשותי ימשיך לקדם את החלת הריבונות על יהודה ושומרון כפי שהבטחנו לבוחר וכפי שנכון לעשות. הגיע הזמן שכל העולם יכיר בזכות ההיסטורית שלנו על יהודה ושומרון".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מצטרף לדברים ומבטיח כי "הקדנציה הקרובה תעמוד בעזרת השם בסימן ריבונות ביהודה ושומרון, ובסימן תיקון מערכת המשפט והחזרת האיזונים בינה לבין הכנסת והממשלה. שני מהלכים היסטוריים שיקדמו מאוד את מדינת ישראל".

קיוו להשפע גדולה יותר? פרץ וסמוטריץ

"מהלך היסטורי". פרץ וסמוטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אומר הערב כי "החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון אינה עוד דבר שהוא בגדר אזעקת שווא או דרישה מגזרית הזויה. בטוחני שהאמירה האמריקאית לא קרתה מעצמה אלא היא פרי העבודה המאומצת של ממשלת ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו.
פעולה נחרצת של הממשלה להשלמה המיידית של המהלך הנכון והצודק הזה היא דרישתנו והיא תפילתנו בעת הזו. אין מתאים מגוש עציון להיות הסנונית הראשונה של הבשורה ההיסטורית על החלת הריבונות הישראלית על יו"ש".

גם שכנו מצפון, ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מצטרף לקריאה לנתניהו: ״אסור להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית שספק אם תשוב". אומר גנץ, "הצעד הראשון של ממשלת נתניהו החדשה חייב להיות הכרזה על החלת הריבונות הישראלית על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון. אם לא עכשיו אז אימתי?!״

עידית סילמן

עידית סילמןצילום: אבישג שאר-ישוב

חברת הכנסת החדשה מאיחוד מפלגות הימין, עידית סילמן, מצטרפת לראשי הרשויות ומזכירה את ההיסטוריה של העם היהודי: "במידה שהידיעות בעניין העסקה נכונות, הרי שהחלת הריבונות ביו"ש היא הזדמנות היסטורית לבטל את אי השיוויון בין אזרחי מדינת ישראל בתוך ומחוץ לתחומי הקן הירוק.
בנוסף, יהודה ושומרון הם חבלי ארץ המהווים את ערש ההיסטוריה של עם ישראל: התקיימו בהם ממלכות יהודה וישראל, שלטו בהם מלכים שאנו דוברים את שפתם והתרחשו בהם אירועים שכולם נזכרים בתנ"ך. השבת הריבונות הישראלית על חלקים מחבלי ארץ אלו תהווה את תחילתו של צדק היסטורי. אני מקווה שכוונותיו של הנשיא טראמפ בעניין אכן נוטות לכיוון זה. אנו נמשיך לפעול לטובת החלת ריבונות בכלל חלקי ארץ ישראל".

יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת היוצאת, ח״כ יואב קיש (ליכוד), אמר בעקבות הפרסום: "במשך 4 שנים הובלנו  בשדולת ארץ ישראל את המסע הציוני  להחלת הריבונות במרחבי יהודה ושומרון. המסע הזה מגיע לנקודת זמן קריטית שאסור לנו להחמיץ אותה. אני קורא לראש הממשלה לממש את התחייבותו לבוחרי הימין ובעקבות ההכרה האמרקינית המסתמנת להכנס להיסטוריה כמנהיג שהשלים את הנצחון במלחמת ששת הימים והחיל את הריבונות הישראלית במרחבי יהודה ושומרון".

גם ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, קורא לנתניהו להחיל את הריבונות הישראלית בהתיישבות: "אני קורא לרוה״מ להודיע מיד עם הקמת הממשלה על החלת הריבונות על כל ההתיישבות היהודית ביו״ש כבסיס לכל תכנית והצעה שתבוא".
לדבריו, "אנחנו חייבים לנצל את חלון ההזדמנויות בממשל טראמפ ולאחר העברת השגרירות לירושלים וההכרה ברמת הגולן עכשיו הגיע זמן הריבונות ביהודה ושומרון.״