מתקפה על מינוי סמוטריץ': "מחרחר מלחמה משיחיסט לקבינט"

בשמאל זועמים על מינויו של בצלאל סמוטריץ' לשר ולחבר בקבינט. בני גנץ: "השלב הבא - מחליפים את חוקי התנועה בחוקי ההלכה". אהוד ברק: "יקיר הכהניסטים ישלח את ילדינו למלחמה?! נתניהו איבד את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 19:36 יד בסיון התשעט

מתקפה על מינוי סמוטריץ': "מחרחר מלחמה משיחיסט לקבינט"
בצלאל סמוטריץ', צילום: shutterstock

חברי האופוזיציה והשמאל תוקפים בחריפות את מינויו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשר התחבורה ולחבר בקבינט. לאחר ההודעה על מינויו של יו"ר האיחוד הלאומי, יחד עם מינויו של הרב רפי פרץ לתפקיד שר החינוך, התחרו באופוזיציה בחריפות התגובות נגד המינוי, כשגם הרב רפי פרץ לא יוצא נקי.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר בתגובה למינוי סמוטריץ' כי "‏לנתניהו אין דקה אחת להתעסק בגירעון של 50 מיליארד, אבל זמן להתעסק בג'ובים ומינוי סמוטריץ' לחבר קבינט ושר תחבורה יש בשפע. השלב הבא - מחליפים את חוקי התנועה בחוקי ההלכה". עקץ את שר התחבורה החדש.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שיתמודד ככל הנראה בבחירות הקרובות לכנסת, כתב בפייסבוק כי "נתניהו איבד את זה": "צלם בהיכל. יקיר הכהניסטים, יוזם 'מצעד הבהמות' בקבינט?! הוא ישלח את ילדינו למלחמה?! נתניהו איבד את זה. לגמרי. כדי שלא נאבד גם את המדינה להזיותיו, צריך לנצח בבחירות. זו המשימה היחידה של כולנו, עד 17/9. חייבים לנצח".

אהוד ברק

אהוד ברק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, לא אהבה, בלשון המעטה, את מינויו של סמוטריץ' לחבר קבינט: "נתניהו העניק כעת לאנשים שרוצים להפוך את ישראל למדינת הלכה את המפתחות ולא עצר שם, אלא גם דאג להכניס מחרחר מלחמה משיחיסט לקבינט של מדינת ישראל. כל דיל על חשבון אזרחי ישראל אפשרי מבחינת נתניהו כדי לחמוק ממשפט".

יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, כתב: "ברכות לשר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ'. מקווה שלא יתאכזב כשיגלה שאי אפשר לסלול כביש חזרה לימי הביניים".

גם מינוי הרב רפי פרץ לשר החינוך לא עבר בשקט. ח"כ איציק שמולי, המתמודד לראשות מפלגת העבודה, אמר כי "נתניהו ירד מהפסים. עבור הישרדות אישית יחוסל כל אינטרס לאומי. הם יספקו לו נתיב מילוט מהדין הוא יקריב את החינוך הממלכתי ואת הקבינט - קודש הקודשים. המאבק ברור ודחוף יותר מאי פעם- קיבלנו מועד ב׳, חייבים לנצח. זה אפשרי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן