יועצו של מוטי יוגב לבנט: "אל תבזבז קולות לימין. פנה לאיילת את הדרך"

דובי מגנהיים, עוזרו של חבר הבית היהודי שהתעמת עם יו"ר הימין החדש, פנה לבנט ואמר: "אני מבין שאתה שוב בלחץ. הפסק את הפיצול בציונות הדתית. אני בטוח שתוכל לתרום למדינה גם אם זה לא יהיה מתוך הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/19 14:51 ט בסיון התשעט

יועצו של מוטי יוגב לבנט: "אל תבזבז קולות לימין. פנה לאיילת את הדרך"
נפתלי בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

יועצו של ח"כ מוטי יוגב, התייחס היום (ד') לדברים החריפים שכתב נפתלי בנט נגד מעסיקו ותקף את יו"ר הימין החדש בפוסט בפייסבוק

"אני בדרך כלל לא נוהג להתערב בדברים כאלה ובטח שלא להגיב באופן אישי אבל הפעם הרגשתי שהלכת רחוק מדי", כתב דובי מגנהיים.

לדבריו, "בבית היהודי ביקשו להרחיב שורות, מוטי הגיע אליך אישית עם תכנית להרחבת שורות - בקרב מסורתיים, חרדים חדשים, עולים חדשים, ואף קרא לשריון דרוזים ברשימה. לכל ההצעות אלו, לא הקשבת. לא בפגישה ההיא, לפני קרוב לשנה ולא בפגישות אחרות. בשונה ממך, לתכניות אלו כן הקשיבה איילת שקד, היא ביקשה להשתתף ואף להוביל אותה קדימה, אולי זו הסיבה בגללה היא נחשבת אלקטורלית יותר- היא קשובה לציבור".

יועצו של ח"כ יוגב המשיך לעקוץ את בנט וכתב כי הוא "מבין שאתה שוב בלחץ, אבל אין צורך לייחס למוטי דברים שמעולם לא אמר עליך. הוא מעולם לא קרא לך רפורמי, שבעיניי זו לא קללה, נכון אני לא מסכים לדרכם אבל זו לא סיבה לפלג. פתיחת 'עזרת ישראל' שאתה קידמת עשתה טוב ליחסינו עם יהדות התפוצות, מוטי גם טרח לברך אותך על כך".

ח"כ מוטי יוגב

יועצו השיב למתקפה של בנט. ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מוקדם יותר האשים ח"כ יוגב את בנט ואמר בראיון לגלי ישראל כי הוא "לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שלא ספר אותנו. בנט לא היה נאמן לציונות הדתית ולאנשיה, הוא הצהיר שהוא לא מחויב למגזר ולרבנים! לא בכל מחיר אתה עושה איחודים עם כל אדם. בעיני ממשלת אחדות לא פחותה מישיבה חזרה עם אלו שבגדו בנו".

בתגובה לדבריו, תקף יו"ר הימין החדש באופן חסר תקדים את חברו לשעבר למפלגה וכן את הרב אלי סדן: "אתה ואחרים בסיעה ומחוצה לה חטפתם את מפלגת הבית היהודי לדרך שרחוקה מכל מה שאני ורבים אחרים כולל מתוך המפלגה,מאמינים בו...מספר חודשים לפני הקדמת הבחירות, הגיעו אליי מספר רבנים מובילים מאד בציונות הדתית, ואמרו לי: 'אם אתה מתכוון להמשיך בדרכך זו, אנא צא ממפלגת הבית היהודי!'. אז יצאתי. ואחד הרבנים החל מסע צלב נגדי דקה אחרי: 'בוגד! איך נטשת אותנו! איזו צורה!' הוא יודע על מה אני מדבר. אגב, כאשר ליברמן החליט לסגור את המכינה שלו, ונתניהו 'נעלם', מי שממש נלחם בגופו למנוע את סגירת המכינה היה אני".

"‫נפתלי, אתה כותב שיכולת לבחור בדרך הקלה בבית היהודי, אבל למעשה ניסית בכל כוחך לדחוק את מוטי החוצה. אגב, גם הוא יכל לבחור בדרך הקלה באמת, לרוץ לראשות המועצה המקומית בנימין, אבל הוא החליט להישאר – גם כשאתה בחרת לעזוב. אף אחד לא חטף את הבית היהודי, כמו שציינת, היית בראשות המפלגה וקיבלת את ברכת הדרך מרוב מוחץ. עדיין, במקום להתמודד עם האתגרים והגוונים של הציונות הדתית, בחרת לעזוב". 

בהמשך הוסיף כי "קל לזרוק האשמות וסיסמאות ריקות לחלל האוויר", וציין כי "אין צורך לפתוח פה בתחרות פטריוטיות. לא תצא ממנה טוב. היית חייל בסיירת מטכ"ל, מוטי היה מפקד. היית מפקד פלוגה במגלן, מוטי היה מפקד היחידה. כשהיית עסוק בעסקיך, מוטי הקריב שנה וחצי מחייו למאבק בהתנתקות. כנראה היית מדריך בבני עקיבא, מוטי היה מזכ"ל התנועה".

לסיום הציע מגנהיים לבנט "לנהוג בדרך שבה בחרת להגיב עם פיזור הכנסת, בענווה ובממלכתיות. אם המדינה חשובה ממך עצמך, הפק לקחים מהבחירות האחרונות, הפסק את הפיצול בציונות הדתית, אל תגרום לבזבוז קולות בימין, תפנה לאיילת את הדרך למפלגה המאוחדת.  אני בטוח שתוכל לתרום היום למדינה בהרבה דרכים, גם אם זה לא יהיה מתוך הכנסת".