מקורבי הרב טאו לרב פרץ: תחברו לבנט ושקד - ולא נתמוך בכם

מקורביו של נשיא ישיבת הר המור הודיעו ליו"ר הבית היהודי כי יתנערו מתמיכה במפלגה במקרה שתתקיים חבירה עם בנט ושקד. בבחירות האחרונות תמכו ראשי הר המור באיחוד מפלגות הימין, ופורסם כי הרב טאו הצביע בפתק לבן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/06/19 09:09 ט בסיון התשעט

מקורבי הרב טאו לרב פרץ: תחברו לבנט ושקד - ולא נתמוך בכם
הרב צבי טאו, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

במי יתמוך הרב טאו בבחירות? על פי דיווח הבוקר (ד') ב'כאן', אנשיו של נשיא ישיבת המור הודיעו ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, כי במקרה שתתקיים חבירה בין המפלגה לבין בנט ושקד, אם במסגרת חזרתם למפלגה או במסגרת של בלוק טכני כלשהו, יורה הרב שלא להצביע לרשימה בבחירות הקרובות.

מקורביו של הרב טאו אומרים הבוקר כי לא יכול להיות שמי שהודיע שהוא עוזב את דרכה של הציונות הדתית, יחפש כעת את דרכו חזרה. לדברי המקורבים, בנט לא נשמע לרבנים, ואילו לגבי שקד הם מתנגדים לאפשרות שאישה חילונית תעמוד בראש המפלגה הדתית לאומית.

יהירות וזחיחות. נפתלי בנט ואייל שקד

הודיעו שעוזבים את דרכה של הציונות הדתית. נפתלי בנט ואיילת שקדצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

כזכור, ערב הבחירות הקודמות פורסמו דיווחים סותרים בנוגע לאופן הצבעתו של הרב טאו, מבכירי הרבנים בציונות הדתית ומי שנחשב למוביל הקו החרד"לי במגזר, ובסופו של דבר ביום הבחירות עצמו פורסם כי הרב טאו הגיע להצביע אך שלשל פתק לבן בקלפי. במקביל, ראשי ישיבת הר המור, הרבנים עמי ומוטי שטרנברג, תמכו באיחוד מפלגות הימין.

אמש דווח כי שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, אמרה במפגש סגור עם פעילים בבית היהודי כי היא זו שצריכה לעמוד בראשות המפלגה, מאחר והיא מביאה הכי הרבה מנדטים. הבוקר פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי מסתמן ששקד תרוץ בכל זאת בימין החדש, וכי נפגשה עם בנט אשר "לא שלל" את האפשרות כי שקד תוביל את המפלגה. בכל מקרה, בימין החדש מעוניינים לקיים שיתופי פעולה ולא לרוץ לבד בבחירות.