כחול לבן בעד סיפוח יהודה ושומרון?

ח"כ יועז הנדל התייחס לדבריו של השגריר האמריקאי פרידמן, שאמר כי לישראל יש זכות להחזיק בידיה חלק מהגדה המערבית, ואמר כי "הדברים תואמים למצע של כחול לבן"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/06/19 13:18 ז בסיון התשעט

כחול לבן בעד סיפוח יהודה ושומרון?
יועז הנדל, צילום: כיפה

מהו המצע המדיני של כחול לבן? על פי ח"כ יועז הנדל, איש מפלגת 'תל"מ' של בוגי יעלון, סיפוח חלק משטחי יהודה ושומרון כלול בהם. בראיון הבוקר ברשת ב' התייחס הנדל לדבריו של שגריר ארה"ב בישראל, דייוויד פרידמן, שאמר בראיון שפורסם בסוף השבוע כי "לישראל יש זכות להחזיק בידיה חלק מהגדה המערבית".

"הדברים עולים בקנה אחד עם המצע המדיני של כחול לבן", אמר הנדל והוסיף כי "ממשל טראמפ מתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני בעיניי באופן מאוד מפוכח. יש פה יתרונות גדולים בזה שיש ממשל אוהד, וצריך לדעת לנצל את זה בצורה הכי טובה".

הנדל הוסיף כי שלטון הליכוד מקיים מדיניות הפוכה: "אני חושב שיש פה פרגמטיזציה של הסכסוך. כולם מבינים שאין פה איזה פתרון קסם מחר בבוקר, ומצד שני שואפים לזיק של שלום או תקווה, וזה בסדר גמור. כשאני מסתכל על המפה באמת, אני רואה את הליכוד, שמחזיק את הסכמי אוסלו ומחזיק את הרשות הפלסטינית בכוח, אומר 'ימין חזק' ומעביר רכבים משוריינים לרשות הפלסטינית תוך כדי שהוא אומר הפוך".

דברים דומים אמר הנדל בראיון לחדשות כיפה לפני הבחירות: "יש קואליציה שלמה שבקול אומרות שאין פרטנר ואבו מאזן הוא אויב, אבל שלא בקול ובמציאות מחזקות את הרשות הפלסטינית. בלעדינו אין רשות פלסטינית, ומי שמחזק את הרשות בעשר השנים האחרונות זה ממשלת הבית היהודי, ימין חדש והליכוד. הם אלו שדואגים להעביר להם את הכסף ובלעדיהם אבו מאזן לא שורד". 

ח"כ סתיו שפיר, המתמודדת לראשות מפלגת העבודה, הגיבה לדבריו של הנדל, והאשימה את מפלגתו, כחול לבן, כי היא "אופוזיציה לימין שהיא ימין, 50 גוונים של ליכוד". שפיר כתבה בטוויטר: "הונאת הבחירות הגדולה יוצאת לדרך. אישור מהאמריקנים זה לא מספיק בשביל להקריב את מפעל הציונות, יועז. אולי פעם אחת תסביר איך נראה סיפוח ומה יישאר מהביטחון שלנו אחריו? כמה נאיביות. 
כשהאופוזיציה לימין היא גם ימין - חייבים יותר מתמיד מפלגת העבודה חזקה, אחרת נישאר עם 50 גוונים של ליכוד".