מתן כהנא לכיפה: "היחסים בין נפתלי ואיילת מצוינים, אך הדרך חזקה מהאנשים"

חברו למפלגה של נפתלי בנט, מתן כהנא, משוכנע שיהיו חיבורים בימין: "אף קול של הימין החדש לא ילך לפח". ובכל זאת מותח ביקורת על מפלגות הימין האחרות: "אנחנו היחידים שמתנגדים לחקיקה הפרסונלית שכולם רצו באמוק כדי לקדם"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 10/06/19 11:41 ז בסיון התשעט

מתן כהנא לכיפה: "היחסים בין נפתלי ואיילת מצוינים, אך הדרך חזקה מהאנשים"
בטוח שיהיו חיבורים, אך ממשיך לנסות ולבדל את הימין החדש. כהנא, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

בימין החדש אמנם הצהירו כי עד לאמצע חודש יולי הם לא מתכוונים לנהל מו"מ על חיבורים עם מפלגות אחרות, אך בראיון לחדשות כיפה הבטיח היום (א') בכיר המפלגה, מתן כהנא, כי הפעם הם לא יתנו יד לאיבוד קולות בימין.

"אף קול של הימין החדש לא ילך לפח", הוא הצהיר ואמר בביטחון כפי שעשה ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "יהיו חיבורים. לא יודע עדיין איך, אבל יהיו חיבורים נקודה".

לדבריו, נעשים מאמצים לרתום גם הפעם את איילת שקד למפלגה כדי להמשיך את הברית הפוליטית עם בנט, "היחסים בין נפתלי ואיילת הם מצוינים ומדברים ברמה היומיומית והם מתואמים ביניהם".  לצד זה הודה כי גם במקרה שהמגעים לא יישאו פרי הם לא מתכוונים לפרוש, "איילת עדיין מחפשת את דרכה ואנחנו מקווים שהיא תצטרף אלינו, אבל גם אם לא הדרך שלנו חזקה מכל האנשים".

יהירות וזחיחות. נפתלי בנט ואייל שקד

ירוצו גם בלעדיה. נפתלי בנט ואייל שקדצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

כהנא, שהצטרף לקראת מערכת הבחירות הקודמת ושובץ במקום הרביעי ברשימה, נותר היחידי ברשימת המפלגה לצד חברו מימי סיירת מטכ"ל, אך לטענתו לא נסתם הגולל על יצירת רשימה דתית-חילונית. "כרגע זה אני ונפתלי והוא זה שבונה את הרשימה".ציין והוסיף, "נמשיך ליצור רשימה מאוזנת בין דתיים לחילונים, דת בלי כפייה. כל מי שיחפש את החיבור הזה ושמבין שכדי לחיות יחד צריכים פשרות זה יהיה המקום שלו. הכל תחת גבולות ההלכה, אך עם פשרות".

לסיום, הוא ניסה לשוב ולמתג את מפלגתו כבעלת ייחודיות, שלשיטתו אינה קיימת בחוגי הימין הדתי והימין בכלל: "הורים שהבת שלהם רוצה להתגייס אין להם ולה במי לבחור, מבין הימין הערכי, חוץ מאיתנו. גם בנוגע לחקיקה הפרסונלית, שכל מפלגות הימין רצו באמוק כדי לקדם, אנחנו היחידים בימין שמתנגדים לה".