הימין החדש צריך להתחדש: בנט נותר כמעט לבדו ברשימת המפלגה

נפתלי בנט הודיע כי יתמודד במסגרת הימין החדש פעם נוספת לכנסת. עם זאת, נראה שרשימתו תיאלץ לעבור מתיחת פנים רצינית. מי הודיע על עזיבה, מי עדיין מתלבטת ומי נשאר נאמן לחבר הוותיק מהסיירת? התמונה המלאה בפנים

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 06/06/19 12:48 ג בסיון התשעט

הימין החדש צריך להתחדש: בנט נותר כמעט לבדו ברשימת המפלגה
מרבית חברי הרשימה עזבו. בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נפתלי בנט הודיע לאחרונה כי החליט להתמודד שוב לכנסת בראשות הימין החדש, אך מבט על חברי הרשימה מלמד כי נכון לעכשיו הוא יוצא למשימת חייו הפוליטית כמעט לבדו.

שר החינוך שפוטר על ידי נתניהו ולא עבר את אחוז החסימה בבחירות הקודמות הצהיר כי "הימין החדש תביא בשורה של ימין ממלכתי שיאחד את כל חלקי העם. הימין החדש". אולם, נכון לעכשיו חוץ ממנו וככל הנראה ממתן כהנא לא נשאר זכר מבכירי הרשימה לכנסת הקודמת.

מלבד נפתלי בנט, שהודיע על חזרתו המהירה לחיים הפוליטיים, שותפתו להנהגה ומספר 2 ברשימה, איילת שקד, עדיין לא החליטה לאן מועדות פניה. עם עד לא מזמן רבים במערכת הפוליטית סברו כי דרכה לליכוד סלולה, הגיע ראש הממשלה שהחליט כי לא ישריין אותה ברשימתו. מלבד הליכוד, קיימות לשקד עוד 3 אפשרויות: להמשיך את הברית עם בנט בימין החדש (הפעם ככל הנראה מהמקום הראשון) לשוב לבית היהודי (שם יש גורמים הקוראים להחלפת הרב פרץ על ידה לצד כאלה שמתנגדים לחזרתה), או להישאר מחוץ לשדה הפוליטי עד להזדמנות הבאה.

שרת המשפטים איילת שקד

לא החליטה אם היא רוצה לשוב. איילת שקדצילום: פלאש 90, הדס פרוש

מספר 3 ברשימת הימין החדש היא אלונה ברקת ששבה לניהול קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע שבבעלותה,שם החלה את הכנות הקבוצה לעונה הבאה, לאחר שזו הפסידה את תואר האליפות בו החזיקה במשך 3 שנים. ברקת עדיין לא החליטה אם היא מעוניינת להיכנס שוב לפוליטיקה, כשברקע הכישלון המפלגתי הקודם שלא פסח גם עליה.

מי שככל הנראה יישאר לצדו של בנט, הוא מתן כהנא, שהיה ממוקם רביעי ברשימה. כהנא, חברו של שר החינוך לשעבר עוד מימי סיירת מטכ"ל, נכח בכינוס המפלגה לפני מספר ימים והחל לאחרונה להתראיין בתקשורת בנוגע לבחירות הקרובות.

שולי מועלם

מתלבטת. שולי מועלםצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

גם הצלע הנשית השלישית ברשימה, חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם רפאלי, עדיין לא קיבלה החלטה אם להתמודד שוב לכנסת. מי שעזבה את הבית היהודי עם בנט ושקד לטובת הימין החדש, שם מוקמה חמישית, אמנם מכירה היטב את הפעילות הפרלמנטרית משתי הכנסות הקודמות, אך כלל לא בטוח כי תרצה להיכנס לקלחת פעם נוספת.

אחרי מועלם ברשימה שובצו רק לפני מספר חודשם קרולין גליק (מקום 6), אלישיב רייכנר (מקום 7) ואורי שכטר (מקום 8), שלושתם כבר הצהירו כי התמודדות אחת הספיקה להם. "בתשובה לשאלות הרבות שהופנו אליי ביממה האחרונה. לא, אין לי כוונה לרוץ לכנסת שוב עם הימין החדש", צייצה לא מזמן גליק בטוויטר. גם חברה עד לא מזמן למפלגה, רייכנר, כתב בפייסבוק: "מצטער, אני לא בסיפור הזה הפעם", לאחר שעלתה השאלה מה יעשה לקראת הבחירות. החלטה דומה קיבל גם אורי שכטר.