מתי הבחירות? לוח הזמנים המלא לבחירות 2019, הכנסת ה-22

כל התאריכים שאתם צריכים לדעת במערכת הבחירות לכנסת ה 22

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/19 10:23 ז בסיון התשעט

מתי הבחירות? לוח הזמנים המלא לבחירות 2019, הכנסת ה-22
קלפי בחירות לכנסת, צילום: David Cohen/Flash90

מערכת הבחירות לכנסת ה-22 התחילה בהפתעה גמורה. ב- 17 בספטמבר (יז באלול)  יגיעו הבוחרים בפעם השנייה השנה לשים פתק בקלפי, בתקווה שהכנסת הבאה תחזיק מעמד יותר מהכנסת ה 21. 

כל מערכת בחירות מתחילה עם הקמת ועדת בחירות. עד תחילת יוני יהיה על המפלגות השונות לכונן יחד את הוועדה לבחירות לכנסת ה-22. המשמעות היא כי מינוי הוועדה והחלפתו של היו"ר חנן מלצר, בשופט אחר בדימוס, תתרחש בעיצומה של מערכת בחירות מתנהלת.

התחנה הבאה היא ב-1 באוגוסט (כט תמוז), אז תחל הגשת רשימות המועמדים שתסתיים למחרת - 47 יום לפני הבחירות. הרשימות המתמודדות על מקום בכנסת ה-22, יהיו חייבות להיסגר עד למועד זה.

שבוע לאחר מכן, ב-7 באוגוסט, יחול המועד האחרון להגשת בקשה לפסילת התמודדותה של רשימה. הפסיקה הסופית בעניין זה תוגש לוועדת הבחירות המרכזת עד 23 יום לפני יום הבחירות. כזכור בבחירות הקודמות נפסלה השתתפתו של מיכאל בן ארי ברשימת איחוד מפלגות הימין 

התאריך האחרון במערכת הנוכחית הוא ה-27 באוגוסט, אז על משרד הפנים יהיה להפיץ את ההודעות לבוחר. בהודעות יצוינו הקלפיות בהן יצביע כל אזרח. שבועיים בדיוק לפני הבחירות יחלו שידורי התעמולה בטלוויזיה, ותפורסם הודעת יו"ר ועדת הבחירות בדבר חופש הבחירות. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן