איחוד מפלגות הימין על פסילת בן ארי: "ניתוק מוחלט מהעם"

איחוד מפלגות הימין, הכוללת בתוכה את מפלגתו של בן ארי, עוצמה יהודית, הוציאה תגובה חריפה נגד שופטי העליון שהחליטו לפסול את מועמדותו של מיכאל בן ארי לכנסת: "זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו, ותוצאה ידועה מראש של שופטים שטבעי יותר שיישבו בבית הדין של מרצ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/19 19:55 י באדר ב'

איחוד מפלגות הימין על פסילת בן ארי: "ניתוק מוחלט מהעם"
איחוד מפלגות הימין, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לאחר פסילת בית המשפט העליון את יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, מלהתמודד לכנסת הקרובה, בימין זועמים ותוקפים בחריפות את השופטים. כזכור, בית המשפט העליון פסל את מיכאל בן ארי מלרוץ לכנסת, ברוב של שמונה שופטים נגד אחד - נעם סולברג. כמו כן אישר בית המשפט העליון את ריצתו של איתמר בן גביר, ושל עופר כסיף ממפלגת חד"ש. כן אישר את התמודדותה של מפלגת בל"ד.

תגובת איחוד מפלגות הימין לפסילתו של מיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת: "פסיקת בגץ- בושה וחרפה! אנחנו נעצור את ההשתוללות האקטיביסטית של הבגץ.
זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו, ותוצאה ידועה מראש של שופטים שטבעי יותר שיישבו בבית הדין של מרצ. עופר כסיף, טיבי וזועבי תומכי הטרור בפנים, אך בן ארי, יהודי ציוני שבניו משרתים בצה"ל, בחוץ. זהו ניתוק מוחלט מהעם. לא השופטים יקבעו לעם מי יהיו נבחריו! רק העם יקבע.
רק איחוד מפלגות הימין יעצור את האקטיביזם השיפוטי הדורסני. יחד אתכם נתעקש על חקיקת פיסקת ההתגברות, ועל חיזוק המשילות בעוד מגוון צעדים חשובים. בן ארי אולי נפסל, אבל העם יתן לנו את הכח להשיב את בג"ץ לגדלו האמיתי והטבעי". נמסר מהמפלגה המאוחדת.

יו״ר איחוד מפלגות הימין, תא״ל (במיל) הרב רפי פרץ: "במדינת ישראל יש דמוקרטיה למראית עין.  הרשות השופטת לקחה לעצמה את הזכות לבחור עבור אזרחי ישראל באופן חסר תקדים. עופר כסיף וטיבי בפנים, אך ד״ר בן ארי, יהודי ציוני שבניו משרתים בצה"ל, בחוץ. אנחנו מחוייבים לבלום את הפגיעה של שופטי בג"ץ בדמוקרטיה".

‏יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר בתגובה לפסילתו של ד"ר בן ארי: "כשאין ציפיות אין אכזבות. הסוף של תיאטרון האבסורד הפוליטי הזה היה צפוי וידוע מראש. בג"ץ לא מפספס שום הזדמנות כדי להוכיח עד כמה הוא מנותק מהציבור ועד כמה הוא אינו ראוי לאמונו. ביום כזה שבו אנו קוברים שוב את מתינו שופטי בג"ץ קובעים שתומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ‏ישראל יכהנו בכנסת ישראל, אבל מיכאל בן ארי, שבניו משרתים ביחידות קרביות בצה"ל - לא. שום תעלול משפטי לא יכול להסביר את עיוות הדין האבסורדי הזה. את התשובה לבג"ץ יתן הציבור הישראלי בקלפי בעוד ועוד פתקים של 'טב' שיבהירו שלא בג"ץ יקבע לנו. העם יקבע ויחזיר את בג"ץ למקומו הטבעי."

יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים איילת שקד: "שופטי בג״צ קרעו את החבל, והפכו עצמם לגורם פוליטי. החלטת בג"ץ לפסול את בן ארי ומאידך להכשיר מפלגות תומכות טרור היא התערבות בוטה ומוטעית בליבת הדמוקרטיה הישראלית, רמיסה של החלטת ועדת הבחירות. מחר בשעה 9:45 אפרסם את תכניתי להשלמת המהפכה המשפטית לקדנציה הבאה".

בעקבות פסילת מיכאל בן ארי, ח"כ מוטי יוגב, מספר 3 ברשימת איחוד מפלגות הימין תוקף את הכרעת בג"ץ: "בג"צ נגד הדמוקרטיה בישראל. הרשות השופטת פוגעת בדמוקרטיה בישראל ומתערבת במי ייצג את אזרחי ישראל. פסילת מי בניו משרתים בצה"ל ומי שתומך בפגיעה בחיילי צה"ל כאילו שניהם מוקצים באותה מידה מראה על העיוות המוסרי של שופטי העליון. התשובה היחידה של עם ישראל צריכה להיות טב בקלפי!

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ. תוקפים את בג"צצילום: יחצ

במפלגת מרצ מברכים על פסילתו של בן ארי. יו"ר המפלגה, תמר זנדברג, אמרה: "ביבי הכניס ומרצ הוציאה. מי שמאמין בעליונות הגזע צריך להיות מאחורי סורג ובריח ולא בכנסת ישראל, וטוב שבית המשפט אמר את דברו באופן ברור. הניסיון של ראש הממשלה להכניס את הכהניסטים הוא עוד חוליה בשרשרת הגזענית והאפלה שנוצרה כאן בשנים האחרונות, וטוב שיש את מרצ ששוב עמדה מולו. העתירה שלנו הביאה לניצחון גם במאבק הזה. מודים לעו"ד אורי הברמן שייצג אותנו בעתירה".

ד"ר עופר כסיף, מועמד מפלגת חד"ש, שבית המשפט אישר את מועמדותו, אמר בתגובה: “שמח שנעשה צדק. כפי שהיועמ”ש כבר קבע קודם לכן, אין שום הצדקה לפסילתי ומדובר היה בניסיון פוליטי מביש של הכהניסטים בחסות נתניהו. על אף הניסיון לצמצם את המרחב הדמוקרטי ולהשתיק קולות התנגדות למשטר מפלה, אני אמשיך לדבר על סיום הכיבוש ולחתור לשלום ושוויון ביחד עם שותפיי ברשימה, ואמשיך להתנגד לשיח הגזעני והמסית".

נפסל. עופר כסיף

עופר כסיףצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על אישור התמודדותו של עופר כסיף: "חבל שמי שמסית לאלימות ותומך בטרור קיבל תעודת הכשר מבית המשפט העליון". 

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה), על פסילת בן ארי: "כנסת ישראל ניצלה ממיצג נתעב של גזענות חשוכה ושנאת אדם. אשרינו שיש לנו את בית המשפט העליון הבולם ומרסן מזימות מסוכנות לחסל את הדמוקרטיה הישראלית ולרמוס את החזון הציוני כולו."