דיווח: נתניהו ימנה את חוטובלי וברקת לשרים

ראש הממשלה צפוי למנות שישה שרים בימים הקרובים, כשפרץ וסמוטריץ' יקבלו את החינוך והתחבורה. שרים נוספים מהליכוד ימונו במקום אורי אריאל, יפעת שאשא ביטון ואולי גם במקומם של ארדן ואיוב קרא

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/19 09:27 ז בסיון התשעט

דיווח: נתניהו ימנה את חוטובלי וברקת לשרים
צפויה לשנות את פניה. ממשלת ישראל, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר פיטורי בנט ושקד בשבוע שעבר, ומינויו של ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים, ראש הממשלה נתניהו צפוי בקרוב, אולי אף בימים הקרובים, לערוך שינויים נוספים בממשלה.

על פי הדיווח ב'כאן', ראש הממשלה מעוניין למנות את יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ לשר החינוך, ואת יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' לשר התחבורה,מעין פיצוי לאחר שלא ניתן לו מבוקשו - תיק המשפטים. כזכור, הרב פרץ התחייב שלא ייכנס לממשלה בלי סמוטריץ', ואילו האחרון לא ממהר להיכנס לממשלה לאחר שהושפל בפומבי על ידי נתניהו, אך ההערכות במערכת הפוליטית מדברות על כך שהשניים יצטרפו לממשלה בקרוב.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי

תמונה לשרה סוף סוף? ציפי חוטובליצילום: דוברות

בנוסף, נתניהו מעוניין למנות ארבעה שרים נוספים מתוך הליכוד, כאשר ההערכות הן כי מדובר בחברי הכנסת יואב קיש, דודי אמסלם, ניר ברקת וציפי חוטובלי, שהיא ותיקת הח"כים בליכוד שטרם מונתה לתפקיד ממשלתי. על פי הדיווח, הארבעה יתמנו לשרים במקומם של אורי אריאל, המכהן כשר החקלאות וצפוי לפרוש מתפקידו לאחר שלא נבחר לכנסת, ח"כ יפעת שאשא-ביטון מכולנו, המכהנת כשרת השיכון וצפויה לעבור מתפקידה בהסכמתו של כחלון, וכן השרים איוב קרא (תקשורת) וגלעד ארדן (ביטחון פנים), אותם מעוניין ראש הממשלה למנות לשגרירים, קרא במצרים וארדן באו"ם.

אם אמנם ייצאו כל השינויים לפועל, תמונה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לשרה לביטחון הפנים, והתיק בו היא מחזירה כעת יועבר לאחר הח"כים שהוזכרו. יש לציין כי מינויים של ארדן וקרא לשגרירים נתקל כעת בקשיים משפטיים, כיוון שלא ברור האם נתניהו יכול למנות אותם לשגרירים, והנושא נמצא בבדיקה.