סמוטריץ': "המחלוקות עם נתניהו - הוכחה לצורך במפלגת ימין גדולה וחזקה לצדו"

מספר 2 באיחוד מפלגות הימין כבר עם הפנים לעתיד לקראת מערכת הבחירות: "הציונות הדתית תצא בע"ה מחוזקת מהמהלך ותוכל בעבודה נכונה להחזיר לעצמה את הכוח שאבד בבחירות האחרונות כתוצאה מהפיצולים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 30/05/19 17:25 כה באייר התשעט

סמוטריץ': "המחלוקות עם נתניהו - הוכחה לצורך במפלגת ימין גדולה וחזקה לצדו"
בצלאל סמוטריץ', צילום: shutterstock

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס היום (ה') בפוסט בפייסבוק, להקדמת הבחירות וניסה לשכנע כי דווקא המהלכים הפוליטיים האחרונים מחדדים את הצורך במפלגה ציונית דתית

"לא חשבנו שכך זה ייראה ועשינו הרבה מאוד כדי למנוע את זה", כתב סמוטריץ' והוסיף בראיה לעתיד כי "הציונות הדתית תצא בע"ה מחוזקת מהמהלך ותוכל בעבודה נכונה להחזיר לעצמה את הכוח שאבד בבחירות האחרונות כתוצאה מהפיצולים".

בהמשך הוא ציין כי המגעים להקמת הממשלה עם הליכוד ונתניהו רק הובילו אותו למסקנה שאיחוד מפלגות הימין זו המפלגה היחידה שתאגף את הממשלה בימין: "תקופת המו"מ מול נתניהו בשבועות האחרונים והמחלוקות שהיו לנו איתו על הדרישות שלנו בתחום ההתיישבות, הזהות היהודית של המדינה וכדומה, חידדו לנו את החשיבות הקריטית בקיומה של מפלגת ימין גדולה וחזקה מימין לנתניהו, שתנהג באחריות ותשתף איתו פעולה בהרכבת הממשלה, אבל תעמוד איתן על כל מה שחשוב לנו בהתיישבות, ביחסי דת ומדינה ועוד. הציונות הדתית היא העוגן היציב, המחויב, והאמין של הימין הזה, וזאת המשימה הגדולה שלנו".

בצלאל סמוטריץ

חיבור ביניהם ככל הנראה לא על הפרק. בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנטצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

על הצורך להיערכות פנים מפלגתית לקראת ניהול קמפיין הבחירות אמר: נשתדל לבזבז מינימום זמן על התארגנות פנימית ולצאת הכי מהר לעבודה החוצה כדי למקסם את הכוח הפוליטי שלנו".

יש לציין כי שמו של סמוטריץ' עלה כמי שניהל מגעים לחזרתה של איילת שקד לשורות הבית היהודי, אולם בסביבתו אמרו כי מדובר בדיווחים לא נכונים. גם בסביבתו של נפתלי בנט הדגישו כי הוא יחפש לעשות חיבורים פוליטיים עם מפלגה נוספת, אך סביר להניח שלא מדובר בבית היהודי שאותה עזב רק לפני מספר חודשים וספג על כך ביקורת נוקבת.