הוועדה המיוחדת אישרה את הצעת החוק לפיזור הכנסת

לאחר שדחתה עשרות ההסתייגויות שהוגשו על הצעת החוק, הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 אישרה את הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/19 21:14 כג באייר התשעט

הוועדה המיוחדת אישרה את הצעת החוק לפיזור הכנסת
הכנסת ה-21, הכנסת הקצרה ביותר בהיסטוריה?, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

ממשלה או בחירות: המשא ומתן הקואליציוני תקוע. ח"כ אביגדור ליברמן לא מוכן להתפשר ובינתיים בכנסת, הצעת החוק של הוועדה המיוחדת קבעה היום (ג') תאריך לבחירות לכנסת ה-22 - יום שלישי י"ז אלול תשע"ט ה-17 לספטמבר 2019.

נותרו מעל 20 שעות טרם יגיע לסופו ניסיונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו להקים את ממשלתו החמישית, אך שום אור אינו נראה באופק. הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 אישרה את הצעת החוק בקריאה שניה ושלישית. להצעת חוק התפזרות הכנסת, הוכנסו תיקוני חקיקה עקיפים לחוק מימון מפלגות. עפ"י ההצעה, ייערכו תיקונים מקילים בתנאי ההלוואות שנטלו המפלגות לצורך מימון הבחירות לכנסת ה-21. 

היועץ המשפטי של הוועדה העלה חשש ממצב בו מפלגה שמיוצגת בכנסת הנוכחית, תיטול הלוואה ולא תעבור את אחוז החסימה, יתכן ולא יהיה מהיכן לפרוע את ההלוואה. חשב הכנסת חיים אבידר אמר בדיון כי כתוצאה מתיקוני החקיקה המוצעים, החשיפה של הכנסת גדלה מ-62.5 מיליון ₪ ל-201 מיליון ₪. 

מוקדם יותר היום, מפלגת כולנו בראשות השר משה כחלון חתמה על הסכם עם הליכוד לפיו,במידה ותהיה הליכה חוזרת לבחירות בקיץ הקרוב, שתי המפלגות ירוצו יחד, בדומה לבחירות 2013, עת חברו להליכה משותפת, ישראל ביתנו והליכוד, דבר שנראה מופרך בימים האחרונים בעקבות המשא ומתן הקואליציוני התקוע.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן