נמשכים הניסיונות למנוע בחירות: נתניהו צפוי שוב להיפגש עם ליברמן

ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו יקיימו ככל הנראה פגישה נוספת לאחר שבפעם הקודמת לא הושגו הסכמות על פתרון המשבר. ליברמן: "בכל מקרה לא נשב למשא ומתן עם אף אחד חוץ מנתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/19 08:37 כג באייר התשעט

נמשכים הניסיונות למנוע בחירות: נתניהו צפוי שוב להיפגש עם ליברמן
ייפגשו שוב. ליברמן ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו צפויים להיפגש היום (ג') בפעם השניה בתוך יממה, על מנת לשים סוף למשבר שמונע את הקמת הממשלה ומאיים בהקדמת הבחירות.

נתניהו ינסה לשכנע את ליברמן להסכים לפשרה שהציע בחוק הגיוס, לה הסכימו חברי הסיעות החרדיות, אך לפי שעה יו"ר ישראל ביתנו דחה אותה.

לצד המתיחות הצהיר הבוקר ליברמן בראיון לכאן כי גם אם מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על בני גנץ הוא לא ינהל עמו מגעים: "גם אם החוק לפיזור הכנסת ייכשל, והנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על מישהו אחר - ישראל ביתנו לא תשב לשולחן המו"מ עם אף אחד שאינו בנימין נתניהו. תוצאות הבחירות ברורות ואין טעם למשחקים".

אמש, אמר נתניהו בתום פגישתו עם ליברמן: "לצערי עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות. אני מצפה שטובת המדינה תגבר על כל אינטרס אחר, עדיין נשאר זמן, אני אמשיך לפעול בכל דרך בזמן שנותר כדי להקים ממשלה. יש 48 שעות אפשר לעשות הרבה דברים ובהם לקיים את רצון הבוחר, ויציבות למדינת ישראל".

שר הביטחון לשעבר השיב: "אדוני ראש הממשלה, לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים בלי החרדים". בתגובה לדברים הורה דובר הליכוד לחברי הסיעה כולה לתקוף את ליברמן בתקשורת על החלטתו.