ליברמן משיב לנתניהו: "מדובר בכניעה לחרדים"

יו"ר ישראל ביתנו הגיב להצהרת ראש הממשלה, שאמר כי הדרישות של ליברמן בנוגע לחוק הגיוס הן קוסמטיות בלבד, וכתב כי " לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים". בהמשך מסרו בליכוד כי חברי המפלגה תודרכו ל"אש חופשית נגד ליברמן"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/05/19 21:45 כב באייר התשעט

ליברמן משיב לנתניהו: "מדובר בכניעה לחרדים"
אביגדור ליברמן, צילום: פלאש 90

"אדוני ראש הממשלה, לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים". כך כתב הערב (ב'), יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתגובה לדברי ראש הממשלה מוקדם יותר, בהם קרא לו להצטרף לממשלה. "אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים בלי החרדים". כתב ליברמן בטוויטר. 

בהצהרתו בכנסת אמר נתניהו: "אני עושה מאמצים אדירים למנוע בחירות מיותרות ובזבזניות. הפתרון מונח לפנינו לפי המספרים של צה״ל והחוק כולל הסנקציות. הוויכוח קוסמטי ומנופח ובגלל זה לא הולכים לבחירות. יש פתרון אם יש רצון ונכונות"

לאחר דבריו של ראש הממשלה אמרו גורמים בליכוד כי המאמצים להקמת הממשלה ולמנוע בחירות חוזרות נמשכים, והבהירו כי שרי וח״כי הליכוד התבקשו ״לא לתקוף את איווט עד להודעה חדשה. מתקיים מאמצים. עדיין מקווים שליברמן יחזור בו, יקבל את הפתרון שמקיים את גיוס החרדים - וימנע הפלת ממשלת ימין״. כך גורמים בליכוד מוקדם יותר.

עם זאת, לאחר תגובתו של ליברמן מסר גורם בליכוד כי "לאחר הערכת מצב מחודשת  - אש חופשית נגד ליברמן". כרגע נראה כי הבחירות קרובות מתמיד.