בדרך לפתרון או לבחירות? נתניהו נפגש עם ליברמן, ימסור הצהרה בשעה 20:00

ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו נפגשו במטרה למנוע בחירות חוזרות ולהציל את המו"מ להרכבת ממשלה. במקביל, אושר החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית. בשעה 20:00 ימסור נתניהו הצהרה רשמית

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/05/19 18:43 כב באייר התשעט

בדרך לפתרון או לבחירות? נתניהו נפגש עם ליברמן, ימסור הצהרה בשעה 20:00
נתניהו וליברמן עם נשיא המדינה, בשנה שעברה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הולכים לבחירות או הצלה של הרגע האחרון? ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו ליברמן נפגשו הערב (ב') בארבע עיניים, במטרה למנוע את פיזור הכנסת ואת ההליכה לבחירות חוזרות. כזכור, ליברמן הודיע מספר פעמים בשבועות האחרונים כי אין לו סיבה להיפגש עם ראש הממשלה, מאחר ודרישותיה של מפלגתו ידועות. מהליכוד נמסר כי בשעה 20:00 ימסור ראש הממשלה הצהרה רשמית.

היום בצהריים תקף ליברמן בפתח ישיבת סיעתו את הליכוד, והאשים את מפלגת השלטון בכישלון המשא ומתן להרכבת הממשלה. ליברמן אמר כי "דוברי הליכוד מנסים להכניס נרטיב שיש פה מאבק אישי וסגירת חשבונות. ברצוני להזכיר שגם אחרי פרישתי, ציינתי שעד פס״ד חלוט אין בעיה שנתניהו יכהן. המלצתי עליו לנשיא". והוסיף כי לא יתפשר על חוק הגיוס בשום פנים ואופן, וכי גורל הממשלה תלוי בהסכמת החרדים לצאת מהמליאה בזמן ההצבעה על חוק הגיוס, כפי שעשו בכנסת הקודמת".

ח"כ מיקי זהר לאחר אישור החוק לפיזור הכנסת בוועדה בראשותו

ח"כ מיקי זהר לאחר אישור החוק לפיזור הכנסת בוועדה בראשותוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת, לאחר שאושרה בוועדה המסדרת. 65 ח"כים תמכו בהצעה ו-43 התנגדו. בין אם יצלחו ניסיונות התיווך ויימצא פתרון למשבר ובין אם לא, המשך חקיקת החוק לפיזור הכנסת תיעשה רק ביום רביעי, המועד האחרון בו יכול נתניהו להרכיב ממשלה.

השר זאב אלקין (ליכוד) אמר בדיון על הצעת החוק לפיזור הכנסת כי "הייתי שמח להימנע מהמעמד הזה, אנחנו מביאים את הצעת החוק לא בלב שלם. אפשר להגיע לממשלה של המחנה הלאומי. יש עוד כ-48 שעות שבהן אפשר להגיע לפיתרון, אני מאוד מקווה שלא נזדקק להליך החקיקה הזה והשכל הישר יגבר".