ליברמן: "החרדים יכולים למנוע בחירות חדשות"

יו"ר ישראל ביתנו תוקף את הליכוד בישיבת הסיעה: "בליכוד מנסים להסתיר את הכישלון שלהם להקים ממשלה, ולהטיל אותו על ישראל ביתנו. שיסתכלו בראי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/19 14:36 כב באייר התשעט

ליברמן: "החרדים יכולים למנוע בחירות חדשות"
שר הבטחון לשעבר אביגדור ליברמן. יישאר בחוץ?, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הבחירות מתקרבות. אביגדור ליברמן, המסרב להתפשר על אות אחת בחוק הגיוס, תקף בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו את מפלגת השלטון: "שבליכוד יסתכלו בראי. דוברי הליכוד מנסים להכניס נרטיב שיש פה מאבק אישי וסגירת חשבונות. ברצוני להזכיר שגם אחרי פרישתי, ציינתי שעד פס״ד חלוט אין בעיה שנתניהו יכהן. המלצתי עליו לנשיא".

ליברמן הדגיש כי "עמדתנו סביב חוק הגיוס לא השתנתה, בין אם היינו באופוזיציה, או בקואליציה, או במהלך הבחירות. לא הסכמנו לשום שינוי, פסיק או נקודה". והוסיף: "מה שמפריד בין הקמת ממשלה להליכה לבחירות - הנכונות של החרדים להיעדר בזמן ההצבעה על חוק הגיוס, בדיוק כפי שעשו בהצבעה על אותו חוק בכנסת הקודמת".

עוד הוסיף יו"ר ישראל ביתנו: "אנחנו נגד מדינת הלכה, אנחנו מאמינים בחיה ותן לחיות, חוק הגיוס הפך לסמל, לא נוותר על הסמלים שלנו. אנחנו רוצים להעלות את אותו החוק, אותו הנוסח, לא ממציאים שום דבר חדש, בלי עזים חדשות, נשארים צמודים לכל מה שהיה."

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמןצילום: פלאש 90

"חילונים מעדיפים לשכב בסלון ולקטר", עקץ ליברמן. "לכן אני מאוד מקווה שבחירות הקרובות גם הציבור החילוני לא יסתפק בתפקידו המסורתי של צופה מהטריבונה אלא יבוא ויצביע. כרגע הבחירות זה דבר מיותר לחלוטין. מי שאשם בכישלון המשא ומתן זה אך ורק הליכוד".

הליכוד: מזמינים את ליברמן להצטרף לקואליציה

בליכוד אמרו בתגובה לדברי ליברמן כי "ראשי כל הסיעות הממליצות מודיעים שברגע שליברמן יחתום על הסכם קואליציוני, יושלמו ההסכמים הקואליציוניים עם כל יתר המפלגות - על סמך ההבנות שכבר הושגו. אנחנו מזמינים את ליברמן להצטרף עוד היום ולא לתת את ידו להפלת ממשלת ימין".

מוקדם יותר אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי מפלגתו תתנגד להקדמת הבחירות: "אם היה מנהיג אחר בליכוד אפשר היה להקים ממשלה כהרף עין. משלא הצליח נתניהו להרכיב ממשלה, היה ראוי להעביר את המנדט לכחול לבן בראשותי. נתנגד לפיזור הכנסת אם תובא להצבעה. בחירות זו גניבת דעת מיותרת. נתניהו ינסה לשרוד אבל המדינה היא של כולנו". אמר גנץ בפתח ישיבת סיעתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן