אחרי סיום המשבר: חוק הגיוס עבר בקריאה טרומית

רה"מ התייחס במליאת הכנסת לסערה סביב החוק, שאושר ברוב של 59 מול 38: "מודה לשותפיי בקואליציה שגילו אחריות". הוא פנה לאפוזיציה ואמר: "זה היה מפחיד, אה? חזר לכם הצבע ללחיים". בנט: ‏"השכל הישר ניצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/18 20:20 כו באדר התשעח

אחרי סיום המשבר: חוק הגיוס עבר בקריאה טרומית
נתניהו במהלך נאומו במליאה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"הבטחתי להמשיך לקיים את הממשלה וקיימתי", כך אמר הערב (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו מעל דוכן הכנסת, בהתייחסות לסיום המשבר הקואליציוני, עם השגת מתווה הפשרה בסוגיית חוק הגיוס. בהמשך הערב אושר החוק בקריאה טרומית ברוב של 59 ח"כים בעד מול 38 נגד.

"אני מודה לשותפיי בקואליציה שגילו אחריות כדי שנוכל להמשיך להוביל בנחישות ובהצלחה את מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בחברה וביחסי החוץ", אמר ראש הממשלה במליאה. 

נתניהו פנה לחברי האופוזיציה ואמר: "זה היה מפחיד, אה? חזר לכם הצבע ללחיים. אני יודע שחסכתי לכם מפח נפש גדול, כי אם היו בחירות - אני הייתי חוזר לעמוד כאן ואתם הייתם חוזרים לפרשן אותי משם, כי התמיכה של הציבור בנו אדירה".

שר החינוך נפתלי בנט התייחס גם הוא נושא, וצייץ בטוויטר: "‏השכל הישר ניצח. האינטרס הלאומי גבר. ‏אני מברך את חבריי בקואליציה שהיו שותפים לפתרון משבר זה. ‏נמשיך לשרת את ישראל. הרבה עבודה לפנינו".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה: "פתרון המשבר הזה הוא הדבר הנכון למדינת ישראל, שצריכה יציבות שלטונית. הציבור אומר בכל סקר שזאת הממשלה שהוא רוצה לראות גם אחרי הבחירות, ולכן הדבר ההגיוני והטוב לעשות הוא להמשיך להנהיג את העם בדרך בה בחר".

שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה: "אמרתי לאורך כל הדרך שהמשבר פתיר. מנענו ביחד בחירות מיותרות. הקואליציה הזו יציבה ותמשיך לתפקד היטב עד 2019".