כחול לבן תתנגד להצעת החוק לפיזור הכנסת: "בחירות - גניבת דעת"

סיעת כחול לבן תתנגד להצעת החוק לפיזור הכנסת. גנץ: "אזרחי ישראל נחשפו לאובדן הממלכתיות - נתניהו מעל הכל", והוסיף: "נתניהו צריך להעביר את המושכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/19 14:08 כב באייר התשעט

כחול לבן תתנגד להצעת החוק לפיזור הכנסת: "בחירות - גניבת דעת"
מתנגדים לבחירות חוזרות. לפיד וגנץ, צילום: יובל כהן אהרונוב

סיעת כחול לבן תתנגד להצעת החוק לפיזור הכנסת. כך הודיעו היום בצהריים (ב') ראשי המפלגה, חברי הכנסת בני גנץ ויאיר לפיד. יו"ר הסיעה, בני גנץ, אמר בפתח ישיבת הסיעה כי "אם היה מנהיג אחר בליכוד אפשר היה להקים ממשלה כהרף עין. משלא הצליח נתניהו להרכיב ממשלה, היה ראוי להעביר את המנדט לכחול לבן בראשותי. נתנגד לפיזור הכנסת אם תובא להצבעה. בחירות זו גניבת דעת מיותרת. נתניהו ינסה לשרוד אבל המדינה היא של כולנו".

ח"כ יאיר לפיד הוסיף: "ביבי לא ניצח בבחירות. יש לנו בדיוק אותו מספר מנדטים כמו לליכוד. אם הוא לא הצליח להקים ממשלה, עכשיו אנחנו. תנו לנו להקים ממשלה.  הציבור רוצה ממשלת אחדות. ביבי הוא המחסום לממשלת אחדות. אם בראשות הליכוד יעמוד מישהו אחר, כל אחד אחר חוץ מנתניהו, אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. טובה, מתפקדת, בלי סחטנות, בלי קיצוניות, בלי עשרות מיליארדים שוחד פוליטי. זה מה שהמדינה רוצה. זה הדבר הנכון. זה מה שביבי מנסה למנוע".

"יש רגעים בחייה של מדינה שבהם פשוט צריך לעשות את הדבר הנכון. במקום שליט מניפולטיבי, חשוד בפלילים שמרוכז רק בעצמו, המדינה צריכה ממשלה נקיה, הוגנת, עובדת.  ממשלת אחדות לאומית. כחול לבן והליכוד בראשות כל חבר כנסת אחר. זה צו השעה. זה הדבר הנכון."

לפיד גם התייחס ל"פשרת חוק הגיוס" שמונחת על השולחן:

"מה שמוכרים לנו בתור "פשרת נתניהו לחוק הגיוס". זו הונאה. זו לא פשרה ולא של נתניהו. זו המצאה של ש"ס. זה הגורם "האובייקטיבי" שנתניהו הלך אליו. אם איווט ליברמן יסכים למתווה הזה, זו תהיה התקפלות המאה. זה למכור את חיילי צה"ל בשביל כסאות. הרבי מגור צריך להבין - לא רק לחרדים יש עקרונות."