אלו התנאים של הרב פרץ לנתניהו

סטטוס קוו קשיח, תיקי המשפטים והחינוך, וחבילת הסדרה לתושבי יהודה ושומרון. בבית היהודי מקשיחים עמדות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/05/19 18:37 יח באייר התשעט

אלו התנאים של הרב פרץ לנתניהו
הרב רפי פרץ מציב את תנאיו, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

ששה ימים לפני המועד הסופי להרכבת הממשלה, יו"ר מפלגת הבית היהודי, הרב רפי פרץ מקשיח עמדות ומבהיר לנתניהו, אלו שלושת התנאים שלנו: סטטוס קוו קשיח בכל הקשור לנושאי דת ומדינה, חבילת הסדרה כוללת שתסדיר את החיים האזרחיים ביהודה ושומרון, וכמובן שני התיקים המוכרים: המשפטים והחינוך.

גורמים במפלגה אומרים: "הבטחנו לבוחרינו ממשלת ימין, לכן המלצנו על נתניהו לראשות הממשלה. דרישותינו מממשלת הימיו שתקום אידיאולוגיות. בלי המפתחות לאיזון מערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות הצעירה ושמירה על ערכי המסורת, זו תהיה ממשלת ימין דמה".

מוקדם יותר היום פורסם כי, פגישתם של צוותי המשא ומתן של הליכוד והבית היהודי-איחוד לאומי שתוכננה להתקיים בוטלה על ידי הליכוד. "נתניהו חושב שאנחנו ילדי כאפות", אמר לחדשות כיפה גורם במפלגה והוסיף, "משאירים אותנו לסוף וממשיכים לשחק איתנו".

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אתמול ,נועדו נציגי הבית היהודי-איחוד לאומי, הליכוד, ש"ס ויהדות התורה לפגישה שנסובה סביב נושאי דת ומדינה בלבד. מדיווחים שונים עלה כי הצדדים הגיעו להסכמה בנוגע לשימור הסטטוס קוו, מתווה הכותל, השבת ועניינים נוספים. עם זאת, גורמים במפלגה הציונית דתית מסרו לחדשות כיפה כי לא ידוע להם על סיכום שהושג וכי המו"מ בנושא צפוי להימשך.

בשיחה עם חדשות כיפה תקפו אתמול גורמים במפלגה של הרב פרץ וסמוטריץ' את נתניהו וטענו כי היוא דוחה אותם לסוף סדרי העדיפויות שלו, בין היתר כדי להפיל עליהם, במידת הצורך, את האשמה באי הקמת הממשלה ובקיום בחירות חוזרות. ראש הממשלה", אמר אחד מהגורמים, "מנסה להותיר לנו שתי ברירות - להיכנס לממשלה בלי שיקבל כמעט אף אחת מהדרישות המהותיות שלנו בנושאי התיישבות ובלי תיק המשפטים, או למנוע את הקמת הממשלה".