סמוטריץ' על המו"מ הקואליציוני: "הציונות הדתית לא תהיה ילד הכאפות של הפוליטיקה"

יו"ר האיחוד הלאומי התייחס לקשיים במו"מ הקואליציוני, ולתרחיש בו לא יקבל לידיו את משרד המשפטים: "זה לא נתון למו"מ מבחינתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 12:40 יח באייר התשעט

סמוטריץ' על המו"מ הקואליציוני: "הציונות הדתית לא תהיה ילד הכאפות של הפוליטיקה"
שר המשפטים?. סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בראיון הבוקר בגלי צה"ל לקרן מרציאנו ואודי סגל התייחס הבוקר (ה') יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' למו"מ הקאליציוני לסוגיות המשפטיות וכמובן לא שכחו את ל"ג בעומר. 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לדרישת איחוד מפלגות הימין לתיק המשפטים: "לא טיפסנו על שום עץ, אנחנו מבקשים את הדבר הכי טריוויאלי בעולם, הממשלה שהולכת לקום הולכת להיות סוג של צילום של הממשלה הקודמת, ליברמן עם חמישה מנדטים נשאר בתיק הביטחון, כחלון עם ארבעה מנדטים באוצר, אנחנו עומדים על דרישתנו לקבל את תיק החינוך והמשפטים, איך אומרים, תשמרו את הראיון הזה לעוד פחות משבוע, כך בעזרת השם יהיה. שוב, כי מדובר בדרישה הכי צודקת ומוסרית. אנחנו עם ששה מנדטים לשון מאזניים, אנחנו לא מתעקשים כי יש לנו כח אנחנו מתעקשים כי זה נכון וצודק". 

סמוטריץ' הוסיף: "אני לא מציב אולטימטומים, אפשר להיות חד וברור גם בלי לדבר באופן כזה. יש מו"מ והוא מתנהל באווירה טובה, יש מחלוקות בסוגיות נוספות שנוגעות להתיישבות ולסוגיות עקרוניות. תיק המשפטים הוא דרישה חד משמעית שלנו."

קרן מקציאנו שאלה את יו"ר האיחוד הלאומי על תרחיש בו לא יקבל את תיק המשפטים לידיו- ענה סמוטריץ': "אין אם לא, זה לא נתון למו"מ מבחינתי, אין אם לא זה בע"ה יהיה"

בהמשך נשאל ח"כ סמוטריץ' על הסוגיות המשפטיות וסוגיות פוליטיות על סדר היום והשיב "הציונות הדתית לא תהיה ילד הכאפות של הפוליטיקה שרק איתה משחקים". והוסיף "אנחנו לא מכשילים הקמה של ממשלת ימין, אנחנו מבקשים להכנס לממשלה ולקבל כלים על מנת להשפיע בה כדי שהיא אכן תהיה ממשלה,דרישה הכי לגיטימית, אם מישהו יסרב ובגלל זה לא תקום ממשלה, זו תהיה אחריותו."