סמוטריץ בשיחה סגורה: "נתניהו הבטיח לנו את תיקי החינוך והמשפטים"

מספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין נשמע אומר לפעילים בכנס סגור כי למרות הכחשות ראש הממשלה, התיקים של בנט ושקד הובטחו להם: "היו לנו סיכומים מאוד ברורים עם נתניהו, שני תיקים בכירים". סמוטריץ בתגובה: "הדברים נאמרו בשיחה פרטית והוצאו על ידי שתול של השמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/19 20:32 ג בניסן התשעט

סמוטריץ בשיחה סגורה: "נתניהו הבטיח לנו את תיקי החינוך והמשפטים"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בצלאל סמוטריץ אמר בכנס פעילים סגור כי נתניהו הבטיח לאיחוד מפלגות הימין את תיק החינוך, זאת למרות שטען כי המשרד יהיה באחריות מפלגתו. כך פורסם הערב (ב') בחדשות 12.

"חברים, אני לא חושב שאני מחדש לכם משהו, זה כבר התפרסם יותר מפעם אחת", נשמע סמוטריץ בהקלטה מהכנס, "היו לנו סיכומים מאוד ברורים עם נתניהו, שני תיקים בכירים. לכולם ברור שהכוונה להשאיר בידיים שלנו את החינוך והמשפטים".

עוד אמר מספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין כי "זה גם לא, לא דרישה מוגזמת, זה שני תיקים שהיו שלנו, אני מזכיר, זה לא נפתלי בנט קיבלו אותם באופן אישי, תיקים שהיו שלנו , נשארים שלנו, זה הסיכום, אני מציע לא להיבהל מההכחשות של נתניהו, כל אחד ושיקולי הקמפיין שלו, זה בסדר גמור".

נתניהו

נתניהוצילום: אלכס קולומויסקי POOL

סמוטריץ' התייחס לדברים ואמר כי "הדברים נאמרו בשיחה פרטית שקיימתי עם פעילים. אחד מהם היה ככל הנראה שתול של השמאל שלא בוחל בשום שיטה כדי להפיל את שלטון הימין ולפגוע בציונות הדתית. היו לי שעות רבות של שיחות עם רה"מ בחודשים האחרונים ואין לי שום כוונה להתייחס למה שנאמר בחדרים הסגורים".

עוד הוא אמר כי "לאורך כל מערכת הבחירות הבהרנו שתיקי החינוך והמשפטים חייבים להשאר בידיים שלנו. הם שלנו בקדנציה האחרונה והם יישארו שלנו. עצוב שנתניהו, שמתחנף לציונות הדתית כבר יומיים כדי לשתות לה את המנדטים, ושיודע גם על בשרו מהי הסתה שקרית ומגמתית, זורק את הציונות הדתית מתחת לגלגלי האוטובוס ומיישר קו עם מסע ההסתה של השמאל נגדה. ניסיונות ההסתה השקריים של השמאל נועדו לעשות דה לגיטימציה ולהשחיר את פניה של הציונות הדתית והימין האמיתי והם ונתניהו יקבלו מחר תשובה ברורה - בקלפי".

מהליכוד נמסר בתגובה: "זה שקר מוחלט. תיק החינוך ישאר בידי הליכוד".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לפרסום ואמר כי "קלטות סמוטריץ מזעזעות ומסוכנות. ישאל את עצמו כל אזרח ישראלי אם הוא מוכן שחינוך ילדיו יופקד בידי כהניסטים גזענים המובילים אג׳נדה של שנאה פנימית.  ההודאה של סמוטריץ׳ על עסקה סודית עם נתניהו לקבל את משרדי החינוך, המשפטים  ובטחון הפנים היא איום ישיר על המשטר הדמוקרטי, ומביאה אותנו לפתחו של עידן חשוך ומסוכן. 
מי שמצביע לנתניהו מצביע למעשה לסמוטריץ ובן גביר. רק הצבעה לכחול לבן בראשות בני גנץ תעצור את ההידרדרות המסוכנת הזו".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "לסמוטריץ' אסור לגעת בחינוך של הילדים שלנו. אסור לנו להיות שאננים, בלי מרצ ביבי מנצח ותסריט הבהלות הזה מתממש. מי שרוצה לראות את תיק החינוך חוזר למרצ חייב להצביע מרצ".