נתניהו יאפשר לליברמן לנהל את הטיפול בחמאס על פי דרישותיו

התקדמות במו"מ הקואליציוני מול ליברמן. נתניהו ימנה את יו"ר ישראל ביתנו לשר הביטחון ויעניק לו סמכות לטפל בחמאס בצורה שונה מבעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 08:34 יח באייר התשעט

נתניהו יאפשר לליברמן לנהל את הטיפול בחמאס על פי דרישותיו
ליברמן ונתניה. פיצוץ במו"מ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לפני תום הארכה שנתן הנשיא ריבלין לראש הממשלה להרכיב את ממשלתו החמישית, הושג ביניהם סיכום עקרוני בין ליברמן לנתניהו לפיו אם ישראל ביתנו תצטרף לקואליציה, הוא יקבל את תפקיד שר הביטחון, בו כיהן גם בממשלה הקודמת והתפטר.

ההתקדמות המשמעותית עם ליברמן בכל הנוגע לדרישותיו לנהל את תיק הביטחון התקבלו על פי קווי יסוד שונים ביחס לטיפול החמאס ברצועת עזה "כדי לא לחזור לנקודת ההתחלה לאחר שהחליט כבר להתפטר מתפקיד זה", כדברי גורמים במשא ומתן.

ליברמן לא מבזבז זמן, אתמול התפרסם בחדשות רשת כי ליברמן נפגש עם הרמטכ"ל באישור נתניהו וגם קיים שיחות עם ראשי מערכת הביטחון ובהם ראש השב"כ. בשל כך, מתחזקת ההערכה כי חזרתו לתפקיד היוקרתי של שר הביטחון ככל הנראה ודאית.

 בנוסף, מסתמן כי ישראל ביתנו, שקיבלה חמישה מנדטים בבחירות האחרונות, תקבל גם את תיק הקליטה עבור מספר 2 בישראל ביתנו, עודד פורר, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה.

התקדמות נרשמה גם בנושאי דת ומדינה. אתמול (ד') התכנסו יריב לוין, המשמש ראש צוות המו"מ, אריאל אטיאס (ש"ס), אורי מקלב (יהדות התורה) ושריה דמסקי (איחוד מפלגות הימין) כדי לדון בסוגיות דת ומדינה. בראש ההסכמות הוחלט על שמירת הסטטוס קוו. "מה שהיה הוא שיהיה, לא רוצים לשנות דבר ממה שהיה עד כה", אמר אחד המעורבים במו"מ.