הוועדה המיוחדת אישרה: תבוטל ההגבלה על מספר השרים

הוועדה המיוחדת בכנסת אישרה את הצעת החוק לביטול מגבלת השרים וסגני השרים, והיא תועלה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בשבוע הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/19 15:22 יז באייר התשעט

הוועדה המיוחדת אישרה: תבוטל ההגבלה על מספר השרים
ההצבעה בוועדה, צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

בתום דיונים מרתוניים, הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ מיקי זהר אישרה היום (ד') בצהריים את הצעת חוק יסוד: הממשלה, העוסקת בביטול המגבלה על מספרם המירבי של השרים וסגני השרים, לקריאה שנייה ושלישית.

הוועדה בראשות ח"כ זוהר היא ועדה מיוחדת שהוקמה בכנסת לצורך ביטול הסעיף המגביל את מספר חברי הממשלה ל-18 (לא כולל ראש הממשלה) ואת מספר סגני השרים לארבעה. הסעיף היה אמור להיכנס לתוקף בכנסת הקודמת, אך בוטל בהוראת שעה, עקב הצורך הקואליציוני ביותר שרים וסגני שרים, וכעת, כשאין אפשרות להעביר הוראת שעה נוספת, הוא יבוטל כליל.

כזכור, ההצעה עברה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת בתחילת השבוע, והיא תובא למליאת הכנסת ביום שני הקרוב לקריאה שניה ושלישית.

ההצעה ספגה ביקורות נוקבות מהאופוזיציה. ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) התייחס מעל בימת הכנסת להצעת החוק ואמר כי לליכוד כבר אין אידאולוגיה, אלא רק כוונה לעזור לנתניהו. "הקו המנחה של הממשלה הזו הוא הישרדותי ולא אידיאולוגי, לא ארץ ישראל השלמה אלא אך ורק  שלמות נתניהו המאוחדת", אמר ח"כ הנדל. "מה מאחורי הגדלת הממשלה לאין ספור שרים? אידאולוגיה? מאחורי החסינות האישית? מאחורי העדר הביקורת?" את מי החסינות אמורה לשרת? את הציבור שבחר בליכוד? את מי הכמות האדירה של השרים אמורה לשרת? הממשלה הזאת היא פרסונלית ולא ציבורית".