ההצעה להגדלת מספר השרים אושרה בקריאה ראשונה

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההצעה להגדלת הממשלה. 65 חברי כנסת תמכו, ו-54 התנגדו. השר זאב אלקין: "כבר לפני ארבע שנים הועבר החוק בהוראת-שעה, וגם בממשלה ש'יש עתיד' ויאיר לפיד השתתפו בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/19 22:10 טו באייר התשעט

ההצעה להגדלת מספר השרים אושרה בקריאה ראשונה
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

אחרי שלוש שעות, הסתיים הדיון בקריאה הראשונה בתיקון לחוק היסוד: הממשלה, לביטול המגבלה על מספר השרים וסגני-השרים. בהצבעה, השמית, תמכו 65 חברי כנסת בהצעה, ו-54 התנגדו לה.

השר זאב אלקין (הליכוד) השיב לדברי חברי הכנסת מהאופוזיציה וטען כי "כבר לפני ארבע שנים הועבר החוק בהוראת-שעה, וגם בממשלה ש'יש עתיד' ויאיר לפיד השתתפו בה, כיהנו 23 שרים, ויש ח"כים שכיהנו כשרים בממשלה בת 30 שרים. איזו צביעות. בשום שלב שר מ'יש עתיד' לא קם ואמר 'אני מיותר' - בואו ונחסוך". הוא פירט את פעילותם של המשרדים שכונו "קטנים" כמו המשרד לענייני ירושלים והמשרד לאיומים אסטרטגיים והסברה, וטען כי "משה בוגי יעלון עצמו היה במשך כארבע שנים שר לעניינים אסטרטגיים ולא חשב בשום שלב, שזו בושה לקבל את התפקיד הזה". התעמתו עם אלקין חברי הכנסת מיקי לוי, רם בן ברק ועופר שלח (כחול לבן). יאיר לפיד דרש מאלקין להשיב מדוע פרש מהליכוד בזמנו ועבר ל"קדימה".

מוקדם יותר היום התייחס ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) להצעת החוק ואמר כי לליכוד כבר אין אידאולוגיה, אלא רק כוונה לעזור לנתניהו. "הקו המנחה של הממשלה הזו הוא הישרדותי ולא אידיאולוגי, לא ארץ ישראל השלמה אלא אך ורק  שלמות נתניהו המאוחדת", אמר ח"כ הנדל. "מה מאחורי הגדלת הממשלה לאין ספור שרים? אידאולוגיה? מאחורי החסינות האישית? מאחורי העדר הביקורת?" את מי החסינות אמורה לשרת? את הציבור שבחר בליכוד? את מי הכמות האדירה של השרים אמורה לשרת? הממשלה הזאת היא פרסונלית ולא ציבורית".