לפיד: "המשא ומתן הקואליציוני – עסקת שוחד"

התקפה חמורה של יו"ר יש עתיד על המשא ומתן הקואליציוני המתנהל בין הליכוד לשאר המפלגות התומכות בנתניהו. "נכנס חבר ליכוד, רוצה להיות שר, נתניהו רוצה שיתחייב לעזור לו לברוח מהכלא"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 20/05/19 14:33 טו באייר התשעט

לפיד: "המשא ומתן הקואליציוני – עסקת שוחד"
ח"כ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד השווה בפתח ישיבת סיעתו בין המשא ומתן הקואליציוני המתנהל בחודש האחרון, לבין קבלה ומתן שוחד. "מה שאנחנו רואים כרגע זה לא משא ומתן קואליציוני – זו עסקת שוחד. אין לזה שם אחר. שוחד", אמר לפיד. "נכנס נציג של מפלגה, מבקש תקציבים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו מבקש בתמורה חסינות. נכנס חבר ליכוד, רוצה להיות שר, נתניהו רוצה שיתחייב לעזור לו לברוח מהכלא. נכנס עוד נציג, רוצה כספים קואליציוניים, תביא חסינות תקבל כסף.  זה שוחד. זה פלילי. זה למכור את המדינה", כך לפיד.

ח"כ יאיר לפיד טוען כי נתניהו שיקר לציבור בבחירות האחרונות. לפי לפיד, נתניהו אמר בפירוש שלא יבקש חסינות, ומאז הוא מבקש חסינות. "לנתניהו יש אישור ציבורי לשקר. כל פעם מוכיחים שהוא שיקר, וכולם אומרים 'כן, ככה הוא'. אז הוא משקר. אבל היועץ המשפטי לממשלה לא אמור לאשר לחשוד בפלילים לשלם שוחד בכסף ציבורי. היועץ המשפטי של הכנסת לא אמור לאשר היום הצבעה על הרחבת הממשלה, אם זה חלק מעסקת שוחד".

"מעל הכל, לא יכול להיות שאין בקואליציה הזו חמישה אנשים הגונים. זה כל מה שצריך. חמישה אנשים הגונים", אומר לפיד. לפיד קרא ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לשר הפנים גלעד ארדן, ליו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן ולשר האוצר משה כחלון להיות חמשת האנשים ההגונים. "יולי, איפה אתה? גלעד, איפה אתה? פולקמן? בשביל זה אתה בפוליטיקה? בשביל להכשיר עבריינים? כחלון? איפה אתה? מדינת ישראל מכריזה על מבצע חיפושים".

לפיד סיים את דבריו כשאמר כי מפלגת כחול לבן מחפשת אחרי המצפון של חמישה אנשים הגונים, שלא מוכנים שישראל תהפוך לטורקיה. "שלא מוכנים שביבי יהפוך להיות הסולטן התורכי", כך ח"כ לפיד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן