סמוטריץ' מגבה את נתניהו: יקדם את חוק החסינות בכנסת הבאה

למרות המלצת היועמ"ש נגד ראש הממשלה, יו"ר האיחוד הלאומי יפעל כדי למנוע את הרשעתו של נתניהו בכך שיקדם את חוק החסינות בממשלה הבאה: "מתייחסים לכל נציג ציבור כעבריין בפוטנציה ומסרסים את היכולת של חברי הכנסת לבצע את תפקידם באופן מיטב"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/03/19 08:47 כט באדר א'

סמוטריץ' מגבה את נתניהו: יקדם את חוק החסינות בכנסת הבאה
תומך בנתניהו. סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו" האיחוד הלאומי ח"כ סמוטריץ' גיבש הצעת חוק לעצירת ההליך הפלילי נגד ראש הממשלה ויקרא חוק החסינות. השינוי בחוק ידרוש רוב בכנסת להסרת חסינותו של ראש הממשלה, את השינוי בחוק הוא מתכוון להגיש מיד עם השבעתה של הכנסת החדשה.

סמוטריץ' טוען כי 'חוק חסינות חברי הכנסת', אותו הוא רוצה לקדם בכנסת הבאה ימנע רדיפה פוליטית ותפירת תיקים: "בשנים האחרונות קצת התבלבלנו, מתייחסים לכל נציג ציבור כעבריין בפוטנציה ומסרסים את היכולת של חברי הכנסת לבצע את תפקידם באופן מיטבי. חוק החסינות לא נועד כדי למנוע מיצוי הדין עם שליחי ציבור שסרחו אלא כדי לאפשר לחברי הכנסת לפקח על עבודת הרשות המבצעת ללא מורא וללא חשש מתפירת תיקים ורדיפה פוליטית על ידי הגשת תלונות סרק ופתיחת חקירות אינסופיות ככלי לסיכולים פוליטיים".

עוד הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי: "ה"דיפ סטייט" בשנים האחרונות מגיע לגבהים שלא הכרנו ויש תחושה שישנם גורמים שחברו יחד במטרה להפיל ממשלת ימין. גם במקרה של חקירות נתניהו, ובמידה ונתניהו יבחר שוב למרות פרסום החשדות נגדו, כשאני שם על כף המאזניים את כיבוד ההכרעה הדמוקרטית ורצון העם מחד מול סיגרים ושטיקים של סיקור אוהד בוואלה מאידך, אין לי ספק שרצון העם וכיבוד ההכרעה הדמקרטית גובר. החוק הזה יחזק את הדמוקרטיה הישראלית ויחזיר את היכולת של הכנסת לפקח על הרשות המבצעת. מה שהיה טוב, דמוקרטי וחוקתי, במשך 60 שנה עד 2005 הוא טוב, דמוקרטי וחוקתי גם היום."

הצעת החוק מבקשת לשנות את חוק החסינות ולנסחו כפי שהיה עד 2005. עד לשינוי ב־2005, הח"כים קיבלו חסינות אוטומטית מפני העמדה לדין, וכדי להסירה נדרש רוב בהצבעה בכנסת. אחרי השינוי החסינות כבר אינה אוטומטית וכדי לקבלה נדרש רוב בהצבעה. 

נתניהו רוצה לקדם את החוק הצרפתי, אך מכיוון שהוא עבר את שלב החקירות ויחל הליך שימוע בקרוב חוק זה לא יחול עליו. בנוסף שותפיו הקואליציוניים כבר הודיעו כי לא יתמכו בחוק רטרואקטיבי. כך, שנותר לנתניהו לסמוך על תכניתו של סמוטריץ' להחזיר את החוק הישן לספר החוקים. בממשלה הנוכחית ח"כ מיקי זוהר ניסה לקדם את החוק, אולם ללא הצלחה. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן