בנט מזהיר מהתבוללות: "אנחנו מאבדים מיליוני יהודים בגולה"

שר החינוך היוצא נאם בחידון התנ"ך בירושלים, ודיבר על התבוללות היהודים בגולה ועל חשיבות האחדות במדינת ישראל: "אם ישראל תיקרע שוב מבפנים, אם נרים שוב יד איש על אחיו, לא נקבל עוד הזדמנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/19 11:23 ד באייר התשעט

בנט מזהיר מהתבוללות: "אנחנו מאבדים מיליוני יהודים בגולה"
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

שר החינוך, נפתלי בנט, דיבר הבוקר (ה', יום העצמאות) בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי, שהתקיים בתיאטרון ירושלים. זהו הנאום הרשמי הראשון של בנט מאז הבחירות, והוא צפוי לנאום גם הערב, בטקס הענקת פרס ישראל. בנט התייחס בנאומו למצבה הטוב של מדינת ישראל ואמר כי ״טוב במדינת ישראל. לא סתם טוב בישראל, 3,000 שנה לא הייתה לנו מדינה ריבונית עצמאית מצליחה כל כך כלכלית, ביטחונית, טכנולוגית ומדינית״.

בהמשך נאומו התייחס שר החינוך, שיסיים את תפקידו עם השבעת הממשלה החדשה, לשני נושאים עיקריים. הראשון בהם הוא הסכנה לעתיד יהדות התפוצות, ולאחר מכן לחשיבות האחדות במדינת ישראל, הנכנסת לעשור השמיני לקיומה. ״מדינת ישראל חוֹוָה את תקופת השפע וההצלחה הגדולה מימיה" אמר בנט, "אבל בעצם ימים אלו מתרחש אחד האסונות הגדולים בתולדות העם היהודי - אנחנו מאבדים מיליונים מאחינו ומאחיותינו היהודים בגולה. כמו קַרְחוֹן שנמֵס לו, כך חלק גדול מהעם שלנו הולך ומתפוגג לנגד עינינו״.

בנט קרא למדינת ישראל לפעול בנושא ההתבוללות: ״על מדינת ישראל לפעול, כבר היום, בכל העוצמה, היצירתיות והנחישות שטמונות בנו, כדי להציל את אחֵינו בני העם היהודי בעולם מפני התבוללות ואנטישמיות. במשך 70 שנותיה הייתה מדינת ישראל הפרויקט של העם היהודי. עכשיו הגיע תורנו לדאוג להם: עלינו לדאוג שהעם היהודי יהיה הפרויקט של מדינת ישראל. כל אימת שהיינו זקוקים לסיוע כלכלי או מדיני, יהודֵי העולם נרתמו. כלל היסוד שלנו, ש"כל ישראל ערבים זה לזה", לא נעצר בַּמכס בנתב"ג״. לדבריו, ״ישראל עושה מהלכים גדולים בַּעניין ... אך זה עדיין מעט מדי. מה שנעשֶה אנחנו, ממשלת ישראל ועַם ישראל, בשנים הקרובות יְעַצב את עתיד עמנו לעוד מאות רבות של שנים״

בהמשך דבריו קרא שר החינוך היוצא לאחדות במדינת ישראל ובעם: ״ישראל נכנסה לעשור השמיני לחייה. אם ישראל תיקרע שוב מבפנים, אם נרים שוב יד איש על אחיו, לא נקבל עוד הזדמנות. עכשיו הרגע הגדול שלנו להראות איך מדינת ישראל מתייצבת לנצח כמדינת מופת יהודית, ריבונית וּמאוחדת, למרות המחלוקות. בִּרכתו וְקִלְלָתֹו של העם היהודי היא הווכחנות שלו.

״מדינת ישראל חזקה זקוקה לכל שלושת החבלים (הדתי, הלאומי והאוניברסלי), לשלושת הכוחות הללו. זו הגדולה שלנו כְּעם, כמדינה. ההומניות, היהדות והלאומיות אינן סותרות זו את זו. הן משלימות זו את זו. מרבית הציבור הישראלי הוא טוב. בשוליים יש דברים לא תמיד יפים, אך הם, כאמור, שולִיִים. גם הימין וגם השמאל אוהבים את ישראל. גם הימין וגם השמאל אוהבים את האדם. עלינו מוטלת החובה להבטיח שנהיה כאן מדינה יהודית ריבונית וּמאוחדת לנצח נצחים״.