מוטי יוגב לכיפה: "אחרי הבחירות נחליט אם להיפרד מעוצמה יהודית"

מוטי יוגב, מספר 3 באיחוד מפלגות הימין מספר לחדשות כיפה מה יקרה עם הבלוק הטכני יום אחרי הבחירות, וחושף למה ממדרים אותו מקמפיין המפלגה: "פחות מידי נעזרו בניסיוננו והכרותינו במערכת הפוליטית"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 04/04/19 13:59 כח באדר ב'

מוטי יוגב לכיפה: "אחרי הבחירות נחליט אם להיפרד מעוצמה יהודית"
ירי בנגמ"ש. מוטי יוגב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בעוד חמישה ימים יתקיימו הבחירות, ח"כ מוטי יוגב מסכם לחדשות כיפה את מערכת הבחירות, תוקף את ההחלטה לא להעזר ביתר חברי הרשימה במהלך הקמפיין, ומאשים את בנט ושקד שלא קידמו את הפחתת שכר הלימוד במוסדות הציונות הדתית. 

במבט לאחור, האם היה נכון להכניס את הרב רפי פרץ לראשות המפלגה למרות שהוא חסר ניסיון?

"ימים ספורים לאחר העזיבה של בנט את המפלגה הורדתי את התמודדתי מראשות המפלגה, כי הבנתי שצריך מישהו שיצליח להכיל את כל גווני הציונות הדתית שהלכו מאיתנו בעקבות בגלל מי שעמד בראשונו לפני כן" ח"כ יוגב מכוון לבנט גם בלי להזכיר את שמו, ומוסיף, "אני חושב שהרב רפי פרץ מצליח לאחד את כלל הציונות הדתית בגלל אורח הרוח הנהיגות העומק בתורה והקשר לעם ישראל ואני שמח בכך". 

יוגב מבין את המחירים ששילמה המפלגה בעקבות הכתרתו של הרב פרץ ליו"ר: "לקפוץ לבריכה ולנסות להשיג אחרים שכבר שוחים בה זה מאוד קשה. בראיית עומק ארוכת טווח זה האיש הנכון וההחלטה הנכונה. זה הוכיח את עצמו כבר בסיכומים מול ראש הממשלה שהשיג דברים טובים יותר מקודמו. הטווח הקצר הוא טירונות. המחירים ששילמנו על זה הם קטנים לעומת מה שקיבלנו. הרווח הוא של עם ישראל ולציונות הדתית שבראשו עומד אישיות כמו הרב רפי פרץ".

קצת נעלמת בקמפיין לבחירות. האם אתה מרגיש שנעזרים בך?

"לא אכחיש שיש לי ביקורת שאת כולה אומר לאחר הבחירות. אני חושב שפחות מידי נעזרו בניסיוננו והכרותינו. אני מקווה שהדברים האלו השתנו. כרגע אנחנו ימים ספורים לפני הבחירות ועד יום שלישי עד 22:00 בלילה צריך לעבוד. עברנו משבר גדול ואנחנו יוצאים לתקופה טובה. במשברים כאלו יש כל מיני תהליכים שחלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. אצלנו מצביעים למפלגה ולא לראש מפלגה. יש לנו רשימה מצוינת מסמוטריץ' ועד אורית סטרוק וכן הלאה. אתה יודע מה תקבל אם תצביע לאיחוד מפלגות הימין". 

מה המפלגה תעשה בקדנציה הבאה שלא עשתה בקדנציה הנוכחית. מה יהיה שונה?

"האמירה של מחויבים ליותר זה לא סתם, אנחנו באמת מתכוונים לכך. אנחנו מחויבים לפריפריה הגיאוגרפית והחברתית- אני לא יכול להגיד שמי שעמדו בראשנו בעבר היה אכפת. שכר הלימוד באולפנות ובישיבות לא היו על סדר היום של היו"ר הקודם, למרות שהיו תכניות ייעודיות לכך. אנחנו דנים להכניס את זה כבר בהסכמים הקואליציוניים".

"גם בנושאי דת ומדינה כמו שבת במרחב הציבורי, משפחה וגיור לא יכולנו לעסוק או להתבטא מחשש שזה יבריח מנדטים. לא רק על זה - גם על הדיור, פנסיה לקשישים ושירותי הבריאות-כל אלו דברים שנמנעו מאיתנו בקדנציה הנוכחית. בכל מה שעשיתי לא ראיתי תמיכה של שקל ממי שעמדו בראשנו. לא היתה להם שום מעורבות ושום אכפתיות", תוקף יוגב את נפתלי בנט ואיילת שקד, ראשי הבית היהודי לשעבר. 

אחרי כל ההחלטות של בג"ץ מול ראשי עוצמה יהודית, כשלמעשה איתמר בן גביר נותר לבד, האם ותוך כמה זמן תתנתקו מהם?     

"בלוק טכני הוא לא חיבור מחייב, יחד עם זאת, אחרי שיחות שקיים הרב רפי פרץ עם מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר סוכם שלאחר הבחירות תהיה הערכת מצב אם יש מערכת ערכים משותפת. האם כניסה לקואליציה ולממשלה היא לא כזו שמפרקת אותה אחרי שבועיים -שלושה, אלא באחריות. 

מוטי יוגב חושף: "נעשה הערכת מצב של המציאות, האם טוב לה שנמשיך לרוץ ביחד, והאם זה מועיל לעם ישראל, או טוב לה ולנו שנתפצל לשתי מפלגות. אלו דברים שאין להם שיעור כרגע. אחרי הבחירות נדע מה מספר המנדטים שקיבלנו ונחליט. הערכים שלנו הם ערכים ממלכתיים ואוהבים את עם ישראל וצה"ל, וכלל שיהיו לנו יותר שיתופי פעולה, גם משמאל, כך נוכל לקבל תפקידים משפיעים ולהשפיע טוב על עם ישראל".

אם תמשיכו יחד זה יגיע להחלטת מרכז של הבית היהודי?  

"אני מניח שכן. הדברים ישקלו ונחזיר את ההחלטות אל הציבור שבתקופה הקודמת ניסו למזער את כוחו. אני סבור שאם ניוועץ עם הציבור זה יביא לנו יותר תומכים. שותפות הציבור תביא אותנו להחלטה הכי טובה האם להמשיך כבלוק טכני או כסיעה נפרדת. בכל מקרה כמפלגות אנחנו מפלגות שונות". 

   

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן